הליך גירושין בהסכמה אסתר שלום משרד עורכי דין

הליך גירושין בהסכמה

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

זה קורה כמעט מדי יום, זוג נשוי שחווה משברים ועבר ניסיונות לשקם את הקשר ללא הצלחה, מחליט כי הגיעה השעה להיפרד. כעת בני הזוג ניצבים בפני בחירה נוספת: הליך גירושין בהסכמה

או לנהל את ההליך בערכאות.

מדוע כדאי להתגרש בהסכמה?

זה אולי נשמע פשוט, אך למעשה, הדרך להסכם גירושין יכולה להיות קשה ומפרכת. הדבר דורש מבני הזוג לוותר, להתפשר ולשמוע את הצד השני אומר דברים שיכולים לעורר בהם כעס גדול. כל זה מתרחש על רקע הבעיות והקשיים אשר הובילו להחלטה להיפרד. לאור זאת, לא פעם, זוגות העומדים בפני גירושין חשים כי כבר יהיה להם קל יותר לנהל את הליך הגירושין בערכאות. הם מעדיפים להותיר בידן את ההחלטות השונות ואולי אף לצאת הצד המנצח בחלק מן התביעות, במקום להידבר מול הצד השני. אולם, למרות האתגרים הרבים שבדרך, הליך גירושין בהסכמה היא האלטרנטיבה הטובה יותר ולכך יש שלוש סיבות מרכזיות: שמירה על טובתם של הילדים המשותפים, חיסכון משמעותי בהוצאות ובזמן וכן קבלת וודאות וביטחון בדבר העתיד.

שמירה על טובתם של הילדים

בין בני זוג העומדים בפני גירושין יכולות להיות מחלוקות רבות, אך על דבר אחד הם בוודאי יסכימו: שניהם רוצים למזער עד כמה שניתן את הפגיעה שחווים הילדים בעקבות הפרידה. הליך גירושין בהסכמה, המושיב את בני הזוג לנהל משא ומתן זה עם זו יכול מאוד לסייע במטרה זו. הכיצד? כאשר הצדדים נמנעים ממאבק משפטי ותחת זאת בוחרים הם להידבר אחד עם השנייה כדי לגבש הסכמות, יש מקום לכעס ולמתח שביניהם להתמתן. באופן הזה, יוכלו הם להמשיך לשתף פעולה בצורה טובה יותר כהורים וככל שהמתח ביניהם נרגע, כך גם הילדים יחושו בטוחים יותר. יש לזכור, כי כדי לשמור על טובת הילדים, על בני הזוג להפריד באופן ברור בין המשברים שהובילו אותם לגירושין, לבין הקשר שלהם כהורים. הבחירה להתגרש בדרכי שלום, תקל עליהם מאוד לעשות כן ובכך הם מאפשרים הסתגלות קלה יותר לילדים. במקרים בהם בני זוג מתקשים להגיע להסכמות ביניהם באופן עצמאי, כדאי שיפנו להליך גישור גירושין.

חוסכים בכסף ובזמן

העלות של ניהול הליך הגירושין בישראל בערכאות היא גבוהה למדי, משום שהטיפול בתיק גירושין כרוך בעבודה רבה מאוד עבור עורכי הדין: הכנת כל התביעות המשפטיות, הגשת בקשות לסעדים זמניים, יש לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע שונים כגון חוקר פרטי, להופיע בכל הדיונים בערכאות והרשימה עוד ארוכה. לאלו יש להוסיף את האגרות אשר יידרשו בני הזוג לשלם לערכאות בגין טיפול בכל תביעה. להבדיל, העלויות של הליך גירושין בהסכמה יכולות להיות נמוכות יותר באופן ניכר, היות שהצדדים נמנעים מלערב את הערכאות המשפטיות בעניינם והם אלו המקבלים את ההחלטות. כפועל יוצא מכך, ישנו גם חסכון משמעותי בזמן, שהרי בני הזוג אינם ממתינים חודשים ושנים להכרעת הערכאות, אלא  מנהלים משא ומתן ענייני ומהיר לגיבוש הסכם.

וודאות וביטחון

ההליך המשפטי מטבעו, מלווה בחוסר וודאות רב, משום שאין כל דרך לדעת מראש ובביטחון מלא, מה תהיה הכרעתו של בית המשפט. בהליך גירושין, בו מדובר על דיני נפשות, חוסר הידיעה הזה הוא קשה מנשוא ובסופו של יום, אחרי המתנה ארוכה, אחד מבני הזוג עתיד כמובן להפסיד בתביעה. לעיתים, גם הצד שתביעתו התקבלה, לא קיבל את מלוא מבוקשו. הליך גירושין בהסכמה לעומת זאת, מותיר את ההחלטות בידיהם של בני הזוג וכל החששות הללו נמוגים. בסיומו של המשא ומתן ומשנחתם ההסכם, יודע כל אחד מן הצדדים מה עתיד לקרות והוא יכול לתכנן את חייו קדימה עם מבט אל העתיד.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

תהליך גירושין

תהליך גירושין הינו הבולט מהארוכים והמתישים מהתהליכים הבירוקרטים והמשפטיים בישראל. תהליך גירושין אינו מתחיל ביום הגשת התביעה בבית הדין הרבני.

קרא עוד »
דילוג לתוכן