הליך גירושין מהיר

הליך גירושין מהיר – יתרונות והשלכות

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

הליך גירושין מהיר מאפשר לזוגות שנפרדים לפרק את השותפות ביניהם בצורה מהירה ויעילה, כל עוד שניהם מסכימים על הנושאים הכרוכים בפירוק כמו המשמורת על הילדים, חלוקת הרכוש ומזונות. אז כמה זמן לוקח ההליך ומה קורה כאשר בני הזוג לא מסכימים על נושא עקרוני אחד? במאמר זה נדון ביתרונות ההליך גירושין מהיר והשלכותיו.

הליך גירושין מהיר ויתרונותיו

למעלה מ-11,000 זוגות מתגרשים בישראל מידי שנה. האם כולם מתכתשים בבית המשפט עד שאחד מהם יובס? ובכן, לא בהכרח. ישנם זוגות רבים שמחליטים להיפרד באופן הדדי ומעוניינים לעשות זאת בצורה נעימה לשני הצדדים, על אחת כמה וכמה כאשר ישנם ילדים משותפים.

אם תשאלו כל שופט בבית המשפט לענייני משפחה וכן את עורכי הדין המתמחים בדיני משפחה, יומלץ לכם תמיד להימנע ממחלוקת וסכסוכים משפחתיים ולהגיע להסכמות שיפטרו אתכם מתקופה נפשית קשה וארוכה, מורכבת וגם יקרה. כדי לעודד את בני הזוג להגיע ביניהם להחלטות משותפות על הנושאים החשובים, הם יוכלו להשתמש בהליך גירושין מהיר שימנע סחבת ועלויות עתק.

האם גירושין מהירים עדיפים מעימות עקרוני?

כאשר הצדדים אינם מגיעים להסכמות משותפות ואף נקלעים לעימותים ולהתכתשות הדדית במקום, התהליך שהם צפויים לעבור יהיה ארוך, יקר ומתיש נפשית. תהליך זה גם ידוע כפוגע בילדים, שממילא נאלצים להתמודד עם פרידת ההורים הקשה להם רגשית.

יחד עם זאת, למרות שכל תהליך גירושין מהיר קוסם לזוגות שהגיעו לסוף דרכם המשותפת ועל אף שהזכרנו ממש בשורות האחרונות את כל החסרונות שנובעים מניהול משפטי גירושין ממושכים, חשוב להבהיר שאין טעם במיצוי מהיר של ההליך כאשר אחד הצדדים מתכופף לרצונות בן הזוג ומתפשר על עקרונות משמעותיים ביותר. במצב כזה, מוטב להימנע מסיום מהיר של ההליך ועדיין חשוב שתדאגו לעקרונותיכם, רצונותיכם וזכויותיכם.

כך לדוגמה, ישנם הורים רבים שמגלים מאוחר מידי לאחר הליך גירושין מהיר שנותרו ללא משמורת על ילדיהם, מה שמאלץ אותם להסדרי ראייה של מספר שעות בשבוע ותשלומי מזונות במקביל. אמנם ניתן לעתור לבקשה למשמורת, אך הדברים עשויים להיות מורכבים הרבה יותר בדיעבד וגם ממושכים.

בזמן זה הילדים ממשיכים לגדול רחוק מההורה והמאמצים "לנצח" משפטית בין שני ההורים עשויים לעורר גם מצבים קשים כמו ניכור הורי או אי ציות לתנאי הסדרי הראייה.

זוגות שנמצאים בישיבת הגישור וחותמים על סעיפי הסכמה שלא בלב שלם על מנת לזרז תהליכים ולסיים עם הנושא בהליך גירושין מהיר, נאלצים מאוחר יותר לחיות עם הסכם שלא משקף את רצונותיהם. לכן רצוי להתייחס לכך כתהליך בחירה יחסי, לקבל ייצוג מאת עורך דין מקצועי ומנוסה שישמור על האינטרס האישי של הלקוח ויסייע לו להגיע להסכם הגירושין הטוב ביותר עבורו.

הליך גירושין מהיר כאשר יש הסכם ממון

הסכם ממון מאפשר לזוגות שכבר צברו רכוש, נכסים וכספים טרם הנישואין, להיכנס לברית הנישואין כאשר ידוע מה חלקו של כל אחד מבני הזוג, אם חלילה יתגרשו. למרות שעד היום יש רבים בציבור הישראלי שרואים בהסכם הממון כמסמך שפוגם ברומנטיקה הטבעית והטהורה בין בני הזוג, יש לו חשיבות משמעותית לא רק לעניין הכלכלי, אלא גם לנושאים רבים ונוספים, ככל שבני הזוג השכילו לדון בהם מלכתחילה.

כך למשל, הסכם הממון יכול להסדיר את סוגיית תשלום המזונות שבני הזוג יהיו מחויבים לה, או את ההשתתפות שלהם בהוצאות הילדים כמו חלוקת התשלום למסגרות החינוך, טיולים, השתתפות בחוגים, מתנת בר או בת המצווה, מימון לימודים בהשכלה גבוהה ועוד.

כאשר בני זוג שערכו הסכם ממון, בוחרים לעבור הליך גירושין אזרחי בבית המשפט לענייני משפחה או הליך גירושין ברבנות שדרכה הם נישאו, הרי שמתבטל במקרה זה חוק יחסי ממון אך עליו לעמוד במספר כללים מקדימים: ביצירת הסכם הממון אמור המסמך לקבל תוקף משפטי של פסק דין ולכן אין די בחתימה על גביו, אלא צריך גם להגיש את הסכם הממון לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, כאשר ניתן להגיש אותו גם לנוטריון או רשם הנישואין.

את הסכם הממון אפשר ליצור בכל זמן, גם במהלך חיי הנישואין. גם כאן התהליך זהה – על המסמך לשקף את כל הסעיפים הכלכליים והאישיים שבין בני הזוג וכמובן להיחתם מרצונם החופשי, ללא הפעלת לחץ עליהם או השפעה בלתי הוגנת של אחד מהצדדים.

רק אחרי שהגורם המאשר משתכנע ששני הצדדים מעוניינים בהסכם הממון וחתמו עליו מרצונם האישי, הוא יקבל תוקף מחייב של פסק דין. כעת, הסכם הממון יכנס לתוקפו רק במצב של גירושין וימנע את כל המחלוקות, ההתכתשויות, הדיונים או הפשרות הנדרשות בין בני הזוג, מבלי לגרוע מזכויותיו של איש מבני הזוג ובאופן מהיר ביותר, ללא בזבוז כסף, זמן ואנרגיה. הסכם ממון בעצם הינו כלי עתידי להליך גירושין מהיר וללא מחלוקות.

הליך גירושין מהיר המבוצע בהסכמה

הליכי גירושין, כל עוד אינם מנוהלים במלחמת התשה, זקוקים לגיבוש הסכמות הדדיות. ככל שהמאבק בין בני הזוג ימשך, כך הולכים ופוחתים הסיכויים לסיים את הליך הגירושין תוך זמן קצר. גם מבחינת מועדי הדיונים שנקבעים בבית המשפט העמוס בלוחות הזמנים, תידרש עוד ועוד המתנה מצד בני הזוג, בטח שבמקרים שבהם קיים צורך ביותר מדיון אחד.

אז כיצד בכל זאת ניתן להגיע להסכמה כאשר בין בני הזוג שורר מתח והם מתקשים להגיע להבנות הדדיות? המפתח לכך טמון בפעולותיו של המגשר.

עורך דין המשמש כמגשר מאפשר לבני הזוג לשוחח באופן ענייני ומכבד על כל הסוגיות המשפטיות שעליהן יצטרכו להחליט. המגשר מנתב את השיחה בין הצדדים ומנחה אותה, באופן שימנע מהצדדים להתווכח ולהתלהם, או להגיע ביניהם למבוי סתום. מגשר מיומן יכול להוביל את הצדדים להליך גירושין מהיר.

הפגישות בנויות כך שכל צד משמיע את רצונותיו וטענותיו לגבי כל אחת מהסוגיות על הפרק והמגשר הוא זה שממקד את המחלוקות ביניהם ומציע פשרות אפשריות. כאשר כל אחת מהסוגיות גיבשה הסכמה, עורך הדין ינסח את הסכם הגירושין ויעביר אותו לאישור בית המשפט.

צופים מאבק משפטי? הליך גירושין מהיר זה כבר לא יהיה? היערכו לכך מראש

זוגיות ויחסים שמתפרקים עשויים לעורר כעס, זעם ותחושת נקמה וצדק בקרב אחד הצדדים, בעוד הצד השני מעוניין להיפרד בשקט וללא דרמות מיותרות. כמובן שיש מקרים שבהם שני בני הזוג מוצפים ונאבקים ביניהם על משמורת או חלוקת הרכוש, אך לעתים מדובר גם באחד הצדדים שינסה "למשוך" את החבל לטובתו והאינטרסים האישיים שלו.

ככל שתיערכו מוקדם יותר לסיטואציות אפשריות, כך תוכלו לצפות גם את משך הליך הגירושין שצפוי לכם ולפעול בכלים משפטיים שיסייעו לזירוז שלו. הפעולה החשובה ביותר שעליכם לבצע בהקשר זה היא פנייה מוקדם ככל האפשר לייעוץ משפטי, כדי שעורך דינכם יוכל לתכנן אסטרטגיה מתאימה.

כך למשל, אם קיים חשש שבן או בת הזוג יבריחו נכס לחו"ל במהלך תהליך גירושין, עורך הדין יוכל להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ או הטלת מגבלות על שימוש בנכסים מסוימים. עורכת הדין אסתר שלום המתמחה בדיני משפחה והליכי גירושין תוכל להנחות אתכם גם לגבי איסוף מסמכים רלוונטיים להוכחת הטענות האישיות בהליך הגירושין וכך להגיע אליו מוכנים יותר ולהשפיע על התקדמותו.

לפגישת ייעוץ עם עורכת הדין אסתר שלום בנושא ניהול הליך גירושין אזרחיים – צרו קשר עם משרדנו.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

תהליך גירושין

תהליך גירושין הינו הבולט מהארוכים והמתישים מהתהליכים הבירוקרטים והמשפטיים בישראל. תהליך גירושין אינו מתחיל ביום הגשת התביעה בבית הדין הרבני.

קרא עוד »
דילוג לתוכן