הסכם יחסי ממון עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה

הסכם יחסי ממון

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

קיבלם החלטה לערוך הסכם יחסי ממון? חתימה על הסכם זה תעניק לכם בין היתר וודאות כלכלית ובכוחה למנוע סכסוך כספי ביניכם במקרה של פרידה. על מנת ליהנות מיתרונותיו של הסכם ממון, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מומחה אשר ינסח עבור בני הזוג הסכם כולל, מקיף, נהיר ואשר יתאים לצרכים שלהם וישקף את רצונותיהם באופן מדויק.

 חוק יחסי ממון – מהו?

זהו דבר החקיקה המסדיר את אופן חלוקת הנכסים בין זוגות נשואים, העומדים בפני גירושין. הוא קובע כי רכוש אשר נצבר לאחר שבני הזוג נישאו יחולק ביניהם באופן שווה, בעוד שנכסים אישיים, עמם הגיע כל צד אל הזוגיות, יישארו בבעלותם הפרטית עם הפרידה. לזוגות רבים הסדר זה אינו מתאים והם מבקשים לערוך הסכם ממון, באמצעותו יקבעו הם כיצד יחולק הרכוש היה והנישואין יבואו על סיומם, כאשר הסכם ממון תקף גם לידועים בציבור ולא מדובר אך ורק בזוגות נשואים. כפי שנראה להלן, אחת הסיבות המרכזיות לעריכת הסכם יחסי ממון היא הצורך לבצע הבחנה חד משמעית בין רכוש משותף לבין רכוש אישי, כדי למנוע את תחולת הלכת השיתוף, על פיה יהפוך נכס אישי למשותף אם הוכח כי הוא הוטמע בחיים המשותפים של בני הזוג. הסכם ממון עובר בחינה של בית משפט או נוטריון לצורך אישורו ועובדה זו מקשה על האפשרות לביטול ההסכם באופן חד צדדי ובית, דבר שקורה רק במקרים חריגים בלבד.

הסכם יחסי ממון – למה זה טוב לנו?

בשנים האחרונות ישנה עלייה ברורה במספר הזוגות אשר מקבלים החלטה לחתום על הסכם ממון. הנה כמה מן הסיבות לכך:

  1. הלכת השיתוף: ללא הסכם יחסי ממון, הקובע אחרת, קיימת האפשרות כי נכס אישי של כל אחד מבני הזוג אותו רכשו לפני הקשר, יהפוך לנכס משותף אשר לצד השני יהיו זכויות בו. ככל שמדובר ברכוש בעל שווי כלכלי רב כגון נכס נדל"ן, עסק מצליח וכיו"ב, הרי שיש לדבר משמעויות כלכליות מרחיקות לכת.
  2. מניעת סכסוך בין בני הזוג: בשל חשיבותה המכרעת של סוגית חלוקת הרכוש על בני הזוג, נושא זה נוטה להיות רווי מחלוקות. עריכת הסכם יחסי ממון מבעוד מועד יכולה למנוע את הקושי בהיבט הזה ולהקל מאוד על הליך הגירושין.
  3. חיזוק האמון: הסדרת הפן הכלכלי של מערכת היחסים והידיעה מראש מי יקבל מה בעת פרידה, מחזקת את תחושת האמון בין בני הזוג כי הקשר ביניהם נטול אינטרסים זרים. ככל שחס ושלום, מי מהצדדים מבקש להרוויח מן האחר בעת פרידה, הרי שהדבר יתגלה בעת עריכת ההסכם והצד השני יוכל לקבל החלטות בדבר התאמת הקשר.

פנייה לעורך דין

הסכם יחסי ממון נועד לתת לבני הזוג וודאות כלכלית, הגנה קניינית על רכוש אישי ולמנוע סכסוך כספי בעת פרידה. לשם כך, חשוב מאוד לפנות למשרד עורכי דין מומחה בדיני משפחה וגירושין, אשר ינסח הסכם מקיף וברור, תוך מתן תשומת לב לכל ההיבטים והשיקולים הרלוונטיים. יש לזכור כי מדובר בהסכם הצופה פני עתיד אשר תהיה לו נפקות רק לאחר שנים רבות, אם בני הזוג ייפרדו. על כן, נדרשת כאן מומחיות משפטית מעמיקה אשר תיתן מענה במסגרת ההסכם לכל מיני תרחישים ובעיות שעלולים להיווצר בעתיד ובכך למנוע מחלוקות בין הצדדים בסוגיה זו ולאפשר פרידה מהירה וקלה יותר. חשוב לציין, כי מלבד בניית הסכם יחסי ממון בהתאמה אישית לבני הזוג, יקבלו הם מעורך הדין הדרכה כיצד להתנהל מול ההסכם כדי לשמור על תוקפו, היות שאם תהיה סתירה בין הוראות ההסכם לבין התנהגות הצדדים בפועל, יכולה להעלות טענה של איון ההסכם. עורך הדין גם יסביר לבני הזוג באילו מקרים יש לפנות אליו לצורך עדכון ההסכם והוא יטפל כמובן בכל הנוגע לאישור ההסכם אצל נוטריון או בערכאה המשפטית.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

ביטול הסכם ממון

הרצון לבחור באופן אישי את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג, לנהל זוגיות שלווה, ללא חשש מפני אינטרס כלכלי ולהימנע

קרא עוד »
דילוג לתוכן