מתי נחשבים ידועים בציבור עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה

מתי נחשבים ידועים בציבור?

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

מנהלים זוגיות מחייבת אך לא מיסדתם את הקשר? ייתכן כי אתם עונים להגדרה של ידועים בציבור. אז, תוכלו ליהנות מזכויות שונות, בדומה לזוגות נשואים. מתי נחשבים לידועים בציבור? המענה לפניכם.

מערכת יחסים זוגית

התנאי הראשון והבסיסי להכרה בבני זוג כידועים בציבור הוא כי הצדדים הם בני זוג ולא שותפים לדירה או לעסק, חברים, אחים וכדומה. כל אלו, קרובים ככל שיהיו, אינם ידועים בציבור. כמו כן, נבחן טיבה ואופייה של מערכת היחסים בין בני הזוג. זו צריכה להיות בעלת אופי מחייב וקשר מזדמן לא יוכל להיכנס לגדר ההגדרה הזו. לעניין משכו של הקשר, בעבר, הפסיקה עמדה על כך כי מערכת היחסים תהיה בת לפחות שנתיים, אך כיום דרישת הזמן הוגמשה מאוד וגם קשר קצר יותר לא ימנע מבני הזוג ליהנות מן ההגדרה של ידועים בציבור. זאת בתנאי כי הוא עונה גם על הפרמטר השני הקובע מתי נחשבים ידועים בציבור.

משק בית משותף

אין די בכך כי בני הזוג מקיימים מערכת יחסים, אלא זו צריכה לכלול גם משק בית משותף. בעבר, מונח זה התפרש פשוטו כמשמעו ובני הזוג היו חייבים להתגורר באותו הבית כדי להיחשב כזוג ידועים בציבור. אולם, כפי שהתנאי של משך הקשר הוגמש לאורך השנים, כך גם התרחבה ההגדרה של משק בית משותף ומגורים בדירות נפרדות לא ימנעו בהכרח את ההכרה בסטטוס ידועים בציבור שלא גרים ביחד. אם כן, מתי נחשבים לידועים בציבור? על בני הזוג להוכיח כי מתקיימים אלמנטים שיתופיים אחרים בקשר שלהם: הם מבלים את רוב זמנם יחד, יש להם תוכניות לעתיד, בני המשפחה והחברים שלהם מכירים אותם כבני זוג וכיו"ב.

הוכחת הסטטוס – הלכה למעשה

כאמור, בני זוג הם ידועים בציבור אם הם מקיימים מערכת יחסים זוגית רצינית ומשק בית משותף. נדגיש כי הוכחת הסטטוס מתבצעת מול כל גורם באופן עצמאי והיא לא תוכל להיעשות רק על ידי הצהרת בני הזוג על כך. עליהם יהיה להציג ראיות ממשיות בהתאם לדרישתו של הגוף אליו הם פונים: חוזה שכירות, הסכם ממון, תמונות מאירועים שונים, עדויות של אנשים קרובים אשר יכולים להצהיר על קיומו של הקשר וכיו"ב. מדוע זה חשוב מתי נחשבים ידועים בציבור? מן הטעם כי אז יוכלו בני הזוג לקבל זכויות מגורמים שונים כגון המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד השיכון, זכות ירושה ועוד.

מה קורה בעת פרידה?

נהוג לחשוב כי רק זוגות נשואים מתמודדים עם סוגיות שונות אגב גירושין. אולם גם ידועים בציבור שנפרדים, יכול ויידרשו להתמודד עם אותם הנושאים בדיוק. כך, אם מערכת היחסים הובילה להקמת משפחה, בני הזוג יצטרכו לקבל החלטות בשאלת משמורת ומזונות הילדים. אם הצדדים צברו רכוש משותף לאורך הזוגיות, יהיה צורך לבצע חלוקת רכוש ביניהם. למעשה, מלבד הליך הגט שנחסך מבני הזוג משום שהם אינם נשואים, הליך הפרידה של ידועים בציבור מאוד דומה לזה של זוגות שמיסדו את הקשר ועתה מבקשים להתגרש. למותר לציין כי כדי לשמור על זכויותיהם של ידועים בציבור בכל המישורים, חייב כל אחד מן הצדדים להיות מיוצג על ידי עורך דין לדיני משפחה, אשר ישמור מחד על האינטרסים שלו ומאידך, ינסה לקדם פשרה כדי להקל על הלקוח ולהביא לסיום נעים ובריא יותר של הקשר.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

הלכת השיתוף

הלכת השיתוף הינה הלכה שנקבעה בפסיקה. היא עוסקת בחלוקת הרכוש בין בני זוג שנישאו לפני יום 1.1.1974 או בני זוג

קרא עוד »
דילוג לתוכן