עורך דין מומלץ לגירושין עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה

עורך דין מומלץ לגירושין

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

רבות נאמר על גירושין והשלכותיהם. החל מהליך אשר מטלטל ללא היכר את התא המשפחתי, וכלה בסטטיסטיקה אשר הופכת למנת הכלל ככל שהזמן מתקדם. מגמה אשר לא צפויה לה האטה בקרוב. עם זאת, ישנו מרכיב משמעותי אשר קובע את אופיים של כל גירושין. וכזה אשר ביכולתו לשנות אותם מכאלו אשר נעשו ביעילות ובזריזות, לעומת אחרים אשר מהווים תהליך מסואב קשה כואב ומלוכלך, אשר מותיר את כלל הצדדים הישירים והעקיפים בגירושין, עם צלקות ותחושת מועקה שלעתים לא מרפה.

דמותו של גורם זה הינו עורך הדין אשר מטפל בענייני הגירושין. ככזה הינו בעל השפעה מכרעת על הדרך בה הם יוצאו לפועל. לפיכך עולה השאלה כיצד בוחרים עורך דין מומלץ לגירושין, ומה כדאי לקחת בחשבון בטרם נעזרים בשירותיו המשפטיים של איש מקצוע שכזה?. במאמר הקרוב נסקור את תפקידם של עורכי דין בהליכי הגירושין, כמו גם כיצד לבחור עורך דין מומלץ לגירושין ועל בסיס אילו פרמטרים.

מדוע ישנה חשיבות כה רבה לדמותו של עורך הדין?

בהליך גירושין, תפקידו של עורך הדין הוא לייצג אותך ואת האינטרסים שלך. עם זאת, לעתים עורך הדין מסתכל על הסוגייה המשפטית כקרב אשר יש לנצח בו משפטית. זה מבלי להבין או לתת מחשבה להשלכות שיש לניצחון כזה או למחיר אשר נלווה לו. כמו כן, עורך הדין מתעסק גם בעניינים של גישור בין הצדדים. ככזה, בחירה בעורך דין אשר הינו ניצי ביחסו אל הגירושין, עלולה להסלים גם כן את המצב. ועורך דין כזה עלול להקשות על השגתו של הסדר עתידי שהובא בדרכי נועם.

כיצד מומלץ לנהוג בתיק גירושין אל מול עורך הדין

לאור האמור לעיל, מומלץ לכל אדם אשר נעזר בשירותיו של עורך דין במסגרת תיק גירושין, להיות כמה שיותר מעורב באשר נעשה. העניין כולל גם את קריאתם ובחינתם של כתבי התביעה ו/או הגנה. זה בכדי לוודא כי כלל הפרטים והעובדות אשר נקובים שם אינם חוטאים לאמת. כדי לוודא כי מייצגים את רצונך. זאת בכדי שאילו נוקט עורך הדין בקו אשר אינך שלם עם השלכותיו ומשמעותו או לחליפין שהינך חש כי הושמטו מההסדר עניינים אשר הינם בבת עינך, יתאפשר לך לעשות שינויים רלוונטיים בכדי לוודא כי אכן הליך והסכם הגירושין הסטנדרטי מתרחשים לאשורם ועל פי דעתך.

מאפייניו של עורך דין מומלץ לגירושין

כעת כשהבנו כמה מהתקלות אשר עלולות לצוץ בעקבות בחירה בעורך דין אשר אינו מתאים לסוגיה המשפטית שלכם, רצוי לדון בכמה מאפיינים ותכונות כי הינן רצויות מנקודת מבטו של הלקוח.

מעבר אודות היסטוריה משפטית ופסקי דין קודמים

כיום כחלק מפירות הטכנולוגיה במאה ה21, רבים מפסקי הדין עוברים דיגיטציה. תהליך אשר הופכך אותם לשקופים בעבור כל אדם אשר חפץ לקרוא אותם. בכך למעשה יכול אדם אשר זקוק לשירותיו של עורך דין, להיחשף להחלטותיו של אותו איש מקצוע. הוא יכול לשפוט על פי דעתו האם אופן התבטאויותיו והישגיו המשפטיים מהווים אסמכתה טובה דיו וגושפנקה ממשית כי הינו עורך דין מומלץ לגירושין. זאת בנוסף לכלל הספרים או המאמרים אשר אותו עורך דין פרסם. כאלה שמהווים עדות להשקפת עולמו או כושר התנסחותו.

התייעצות עם לקוחות עבר

הדרך למציאת עורך דין מומלץ לגירושין עוברת בהכרח אצל לקוחות עבר שהתנסו בשירותיו. כלומר, באמצעות שיח עם אנשים אשר היו בסיטואציה שלך בעבר ונעזרו בשירותיו, ניסיון אשר יאפשר להם להעיד על טיבו ויכולותיו בסוגיה בפניה אתה עומד. עם זאת, חשוב לציין כי כל מקרה גירושין שונה ממשנהו. ישנה חשיבות רבה לווידוא אופי המקרה בטרם תשליכו את יהבכם על עורך דין אשר עוסק בתיקים בעלי אופי שונה משלכם.

לדוגמה, אילו ישנו עורך דין אשר מרבית תיקיו נעשו על פני מי מנוחות. רובם הופנו לגישור ותפקידו של עורך הדין הוא יותר מעין מגשר או מתווך. במקרה כזה הוא יהיה פחות יעיל אל מול מקרים בהם הצד השני בוחר שלהתעקש על כל פרט, לעכב ולהקשות על ההליך כולו. לכן, על אף חשיבותה הרבה של המלצה, היא כשלעצמה אינה דיו בכדי לקבע החלטה.

ענף משפטי רלוונטי

כיום בעקבות ריבוים של עורכי דין, רבים זולגים ונוטים על עצמם את מלאכת הייצוג בתיקים. גם כאלה שאינם בבסיס התמחותם המקצועית. כך למעשה ניתן לעתים למצוא עורכי דין אשר אינם בקיאים בכלל התקנות והחידודים הרלוונטיים לסוג המשפט בו אתם נמצאים. זוהי תופעה אשר אינה פוסחת על שלל ענפים משפטיים שונים.

חוסר בקיאות וידע אלו עלולים לעלות לכם שבעתיים. פי כמה ממחיר הפרש שכר הטרחה הנמוך יחסית אשר חסכתם בעודכם פונים לעורך דין מענף אחר. רק בגלל שהוא זול יותר. לפיכך, חשוב לבחור עורך דין מומלץ לגירושין אשר אינו עוסק בתחום דיני משפחה וגירושין כדרך אגב וכתחום אחד מיני רבים. חשוב למצוא עורך דין שמרכז עיסוקו וניסיונו סובב סביב דיני המשפחה.

מיקומו של עורך דין

גירושין הינו הליך אשר מצריך ליווי צמוד ותמידי ולעתים בשעות לא שגרתיות. שכן, ההליך עלול לקבל תפניות דרמטיות אשר טומנות בחובן סערות רגשות. לכן, חשוב להקפיד כי עורך דין אשר תעזרו בשירותיו הוא כזה אשר ממוקם בקרבתכם. שהוא אינו נמצא בקצה השני של הארץ. כלומר, עורך דין מומלץ לגירושין הוא כזה אשר הינו זמין אליכם פיזית.

עורך דין מאוזן ומסתגל

תכונה חשובה מאוד אשר יש לחפש בטרם בוחרים עורך דין, היא יכולתו לזהות בשלב מוקדם ככל האפשר את מרכז המחלוקת העתידית בפניה הזוג עומד. כלומר, באמצעות הבחנה של סלע המחלוקת. כך יכול עורך הדין להבין כיצד יהיה ניתן להגיע לכדי פתרון. כזה שירצה את לקוחו בהקדם האפשרי ובעודו נמנע ככל הניתן מהתנגשויות שלא לצורך. לשם כך, ראוי לחפש עורך דין כי אינו רק בעל יכולות קוגניטיביות משובחות. אלא גם אדם בעל רגישות ויכולת להיכנס לנעליו של מי מהצדדים. אלה דברים חיוניים על מנת לפתור את הפלונטר אליו נקלעו. לכן, עורך דין מומלץ לגירושין יהיה כזה אשר הינו אינטליגנט רגשית, כמו גם שכלית.

כימיה אישית בין עורך הדין ללקוח

לבסוף, אך בעלת חשיבות רבה גם כן. מערכת היחסים האישית אשר נרקמת בין עורך הדין ללקוח. זאת מכיוון שכאשר אדם עושה שימוש בעזרה משפטית אשר תהא. הוא שם את מבטחיו באדם אשר הוא מייפה את כוחו בכדי לדון בנושאים הרי גורל. נושאים שמהווים עבור אותו לקוח – דיני נפשות.

לפיכך, בכדי שהליך זה יתרחש ויצליח על הצד הטוב ביותר, חשוב לוודא כי בין עורך דין מומלץ לגירושין ולבין לקוח ישנו אמון בסיסי. חשוב לוודא שישנה שפה משותפת. הדבר יבטיח כי גם ברגעים בהם הם עלולים לנחול כישלונות או אכזבות, ידעו השניים כיצד להיחלץ מאותה צרה. מבלי להפנות אצבעות מאשימות כלפי מי מהם.

אמון זה מקבל ממד נוסף כאשר נעשה התשלום עבור עורך דין מומלץ לגירושין מראש. עבור כלל התיק עד סופו. כיוון שבשלב זה לעתים עלול להתעורר החשד מצד הלקוח. כי כיוון שכבר בוצע התשלום כעת חותר עורך הדין לסיומו של העניין בהקדם האפשרי. כמובן, מפאת עלות תועלת כלכלית שלו. לכן – חשוב לוודא כי הנכם סומכים עד כמה שאפשר בעורך הדין אשר נעזרתם בו. זה בכדי לאפשר לו את החופש לייצגכם באופן האופטימלי.

לסיכום – מכלול תכונות אשר מסייע לגירושין טובים

כפי שצוין לעיל, ישנם הרבה מרכיבים שונים ומגוונים אשר יחדיו מרכיבים את דמותו של עורך הדין המומלץ לגירושין. אף על פי כי לא מדובר ברשימה אשר עליה מוכרח כל עורך דין גירושין מומחה לענות בטרם תעזרו בשירותיו, מומלץ להתייחס אליה ולנקודות הכשל אשר טמונות בהעדר אותן תכונות, לפני שבוחרים בעורך דין אשר על פיו יישק דבר בענייני משפחתכם. לפיכך, אילו נקלעתם להליך גירושין או שמא יזמתם אותו מטעמכם, הקדישו את הזמן הנדרש לביצוע כלל הבדיקות הרלוונטיות. כמובן, בטרם תחליטו על סמך המכלול. החלטה חשובה – מי ייצגכם באחד הרגעים החשובים בחייכם.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן