עורך דין משפחה עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה

מה הם תחומי העיסוק של עורך דין משפחה

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

תחום דיני המשפחה הינו רחב ועוסק בשלל הסכסוכים והמחלוקות שעלולות להתעורר בתוך התא המשפחתי. החל מגירושין, דרך נושא משמורת הילדים ותשלום דמי מזונות, ועד לעניינים שנוגעים לחלוקת רכוש, הסכמי ממון וצוואות וירושות. כל אלו הם תחומים שנמצאים בעולם דיני המשפחה, ומצריכים סיוע של עורך דין לענייני משפחה.

דיני המשפחה בולטים ושונים מענפים משפטיים אחרים בכך שלרוב הם דורשים ראייה כוללת של המקרה ויכולת חשיבה יצירתית מצד עורך הדין. כשמדובר על הליך גירושין ערב סכסוך במשפחה כגון בגידה או תביעת אבהות, עורך דין משפחה המטפל בתיק נדרש להרבה יותר מהבנה משפטית יבשה, ועליו להבין גם את התהליכים הפסיכולוגים שהתרחשו בין הצדדים.

בנוסף לכך עורך דין משפחה בולט בכך שהוא עשוי להופיע הן בפני בית משפט לענייני משפחה והן בפני בית הדין הרבני. במדינת ישראל הליכי גירושין עשויים להגיע לכל אחת מהערכאות בהתאם למקרים השונים. הייצוג המשפטי הנדרש בכל אחת מהערכאות מצריך ידע משפטי נרחב. הן בנוגע לפרוצדורה הדיונית והן בנוגע לטיעונים שיש להעלות. כך למשל, הליטיגציה בבית הדין הרבני דורשת מצד עורך הדין להוכיח את קיומה של עילה לגט לצורך הסדרת וקבלת הגט.

השפעות של תקופת הקורונה על יחסי משפחה

תקופת הקורונה מובילה לעלייה בפנייה לעורכי דין לענייני משפחה, ולתופעות חדשות שלא התמודדנו איתם קודם לכן. אלימות במשפחה, משברים ביחסים בין בני הזוג עד כדי פרידות וגירושים ועוד. המצב שבו בני זוג שקודם לכן עבדו מוצאים את עצמם נמצאים סגורים בבית אחד יוצרים סיר לחץ שיכול להביא לכדי פיצוץ.

גם לבני זוג שהתגרשו תקופת הקורונה עשויה לזמן שינויים, ולהוביל לפנייה לעורך דין משפחה. מצד אחד, קיים החשש להידבק במחלה או שהילדים יחלו. לכן משפחות שהיו נוהגות להיעזר בסבא ובסבתא בשמירה על הילדים מוצאות עצמם במצוקה. מצד שני, המעבר של הילדים בין הצדדים נעשה מורכב יותר. זה בעקבות מגבלות על התנועה והגבלת המוניות. הדבר עלול להוביל לחלוקה מחודשת של זמני השהות, מה שמוביל לשינויים בגובה תשלום דמי המזונות.

בנוסף לכך, גם היציאה לחל"ת והפגיעה במשק מובילה לקושי בתשלום המזונות, בקרב שני הצדדים. מצד אחד, מכיוון שגם הוצאה לפועל סגורה, הורה שלא מקבל את תשלום המזונות המוסכם נותר חסר אונים. מצד שני, הורה שמחויב בתשלום מזונות שאינו יכול לעמוד בו בתקופת חל"ת נמצא גם הוא במצוקה ממשית.

לכן דווקא בתקופת הקורונה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין משפחה כדי להבין את האפשרויות השונות שעומדות בפניכם. במקרים רבים ישנם דברים שניתן לעשות כדי להתאים את ההסכמות למצב החדש, וכדאי לקבל הכוונה בנושא מעורך דין משפחה שמתמחה בדיני משפחה.

איך לבחור עורך דין משפחה

כמו בכל מקצוע אחר, ישנם עורכי דין טובים שעושים את עבודתם נאמנה ובאופן מקצועי, תוך מעקב אחר פסיקות חדשות ושמירה על אוזן קשובה ללקוח, וישנם כאלו שעושים זאת פחות טוב.

ראשית, כדי לבחור עורך דין משפחה, כדאי ללכת לשיחת ייעוץ ראשונית (בעלות קטנה וסמלית ביחס לעלויות הצפויות). בפגישה הזו, כדאי לשים לב לדברים הבאים:

האם מדובר בעורך דין משפחה מקצועי? מאחר והלקוח הממוצע אינו מומחה משפטי וחסר יכולת להעריך את מקצועיות עורך הדין בצורה מדויקת, מוטב לשים את הדגש על היקף הניסיון ואחוזי ההצלחה של עורך הדין עימו אתם נפגשים. כמה שנים הוא פועל בתחום? האם הוא זוכה להצלחה גבוהה בתיקים אותם הוא מייצג?

לעיתים גם ניסיון רב מידי עשוי להוות מכשול. זה משום שאנשי מקצוע שעוסקים בתחום עשרות שנים עשויים להיות מקובעים. הם עלולים לראות את התיק והטענות המשפטיות במקום אותכם. שימו לב ליחס האישי ולהקשבה שעורך הדין מציע לכם. האם הוא יהיה שם למענכם לאורך ההליך?

בשונה מעניינים משפטיים אחרים, דיני משפחה מלווים פעמים רבות בעומס רגשי גבוה ובמתח מורט עצבים. כמו לדוגמא בתיקי בדיקת אבהות. רגישות היא מצרך חיוני מצד עורכי הדין שעוסקים בתחום. עורך דין משפחה סבלני, שיעניק לכם יחס אישי ויהיה זמין לכל שאלה ובקשה אינם בגדר 'מותרות'. כדאי לשים אליהם לב.

נקודה נוספת שכדאי לשים אליה לב היא תעודת גישור. ישנו יתרון גדול לעורך דין משפחה בעל הכשרה לגישור וניסיון בתחום. הגישור עשוי לחסוך לא רק עלויות משפטיות משמעותיות, אלא גם לשמור על שלמות התא המשפחתי. הניסיון מלמד כי כאשר ניתן, כדאי לתת צ'אנס להידברות ולהוביל לפתרון הדדי ומוסכם מחוץ לכותלי בית המשפט. אל הליך הגישור יש לפנות בראש פתוח, מתוך הבנה שהגעה לבית משפט פירושה פתיחת מלחמה. כמו בכל מלחמה גם בזו עשויים להיות נפגעים.

הליך גישור בעזרת עורך דין משפחה

כאשר נעשית פנייה למגשר בשלב שטרם פתיחת ההליכים המשפטיים (כפי שמחייב החוק מאז שנת 2016), מומלץ כי הפנייה תיעשה למגשר שהינו גם עורך דין למשפחה מומחה. איש מקצוע שיידע להציג בפני הצדדים את הסיכונים והסיכויים שעומדים בפניהם. המגשר הינו דמות נייטרלית, שאיננה נוקטת צד בעניין. מגשר מנסה ליצור פתרון הוגן שיהיה מקובל על שני הצדדים.

יש לדעת כי בניגוד למה שמקובל לחשוב, הליך גישור אינו מחייב. אין חובה על הצדדים לקבל את הצעת המגשר. בשונה משופט או בורר, למגשר אין סמכות לכפות החלטות על הצדדים. לכן כל צעד בהליך תלוי בהסכמה הדדית בין בני הזוג.

כמעט בכל סכסוך משפחתי שעולה על הפרק, מומלץ לפנות תחילה להליך גישור. בין אם מדובר בענייני ירושה, משמורת, מזונות או הליך הגירושין וקבלת הגט עצמו, הפנייה לגישור היא פרקטיקה שמייצרת וודאות משפטית ופשרות מקובלות. היא חוסכת הליכים משפטיים ארוכי טווח. בנוסף לכך פנייה לגישור מצמצמת את הוויכוחים ומונעת פגיעה כואבת בשני הצדדים. סכסוך משפחתי משפיע על המשפחה כולה. ככל שהוא מעמיק הוא גם מוביל לפגיעה בילדים. גישור עשוי להיות הצעד הראשון בדרך לשיקום הקשר בין הצדדים.

זקוקים לעורך דין משפחה? אנחנו כאן בשבילכם

עו"ד אסתר שלום היא עורכת דין מומחית לענייני משפחה. משרדה הוא משרד בוטיק קטן ומקצועי שמבטיח יחס אישי לאורך כל הדרך. הניסיון הרב שצברה ואחוזי ההצלחה הגבוהים מדברים בעד עצמם. הם מבטיחים קבלת שירות משפטי מן השורה הראשונה.

הטיפול המשפטי שניתן במשרד הינו יעיל וממוקד. הטיפול מותאם באופן אישי לרצונותיו וצרכיו של כל לקוח ולקוח. עורכת הדין מביאה עימה אל השולחן את מלוא הידע המשפטי שצברה במשך השנים. היא דבקה בנחישות במטרות הלקוח עד להגעה לתוצאה המיוחלת.

בנוסף לכך עורכת הדין אסתר שלום היא מגשרת מוסמכת ובעלת תעודה בתוקף. ניסיונה הרב בתחום הגישור לימד אותה שכדאי לעודד ולפתוח כל הליך משפטי בגישור. זה מתוך מחשבה גם על טובת הילדים שעלולים להיפגע בהליך משפטי אגרסיבי ואמוציונלי בין הצדדים.

המשרד של עו"ד אסתר שלום מבטיח אוזן קשובה ושמירה על דיסקרטיות מלאה לאורך ההליך, לצד שקיפות מלאה מול הלקוח לאורך כל שלב ושלב בדרך.

אם אתם נמצאים בתחילתו של הליך משפטי קשה במרחב המשפחתי, חשוב לנו לומר לכם שאתם לא לבד. אנחנו כאן בשבילכם, בכדי להעניק לכם כתף תומכת ולהילחם על החירות הנפשית שלכם.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

חוק דיני משפחה

חוק דיני משפחה נחשב לענף משפטי שיונק מדין תורה והדין האזרחי, כך שפועלות לאורו מספר ערכאות שיפוט ובהתאם להשתייכות הדתית

קרא עוד »

בדיקת אבהות

בדיקת אבהות נערכת על ידי בדיקת סיווג רקמות (DNA), המאשרת באופן וודאי ואובייקטיבי את היותו של הנבדק אביו של ילד

קרא עוד »

גניבת זרע

גניבת זרע באה לתאר מצב שבו גבר הכניס אישה להיריון כשהוא מניח שיחסי המין שהם מקיימים מוגנים ומנגד האישה שאיתו

קרא עוד »

תביעת אבהות

הוכחת והכחשת אבהות – תביעת אבהות מדוע בדיקה גנטית המוכיחה אבהות דורשת צו בית המשפט? סוגיית תביעת אבהות סבוכה ועלולה

קרא עוד »
דילוג לתוכן