בקשה לצו ירושה אסתר שלום משרד עורכי דין

בקשה לצו ירושה

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

ירשתם נכס ואתם זקוקים לצו ירושה? יש להגיש בקשה לצו ירושה, בצירוף המסמכים המתאימים ולהמתין למתן הצו. זמן הטיפול בבקשה אורך בממוצע כחודשיים, זאת כל עוד לא הוגשה התנגדות למתן הצו. לטיפול יעיל ומהיר בכל היבטי הבקשה, כדאי להסתייע בעורך דין לדיני ירושה אשר יפעל בשם היורשים וידאג לכך כי יוכלו לממש את העזבון בהקדם האפשרי.

כיצד מגישים את הבקשה?

בקשה לצו ירושה תוגש באופן ידני או מקוון אל הרשם לענייני ירושה, כאשר ניתן להגישה גם אל בית הדין הרבני, המוסמך גם הוא לטפל בעניין זה. לבקשה יש לצרף תעודת פטירה של המוריש ואסמכתא על אישור תשלום האגרה. כן, אם אין המדובר ביורש אחד אלא ישנם מספר יורשים, על מגיש הבקשה לצרף לה גם אישור על משלוח הודעה בדואר רשום ליתר היורשים, על כך כי הוגשה בקשה לקבלת צו ירושה על פי דין. בנוסף, במקרה שבו ישנו יורש המוותר על חלקו בעזבון, יש לצרף לבקשה תצהיר הסתלקות מירושה.

הרשם לענייני ירושה

לאחר שהוגשה בקשה לצו ירושה, יפרסם הרשם לענייני ירושה הודעה ברשומות ובעיתונות על הגשת הבקשה. מטרתו של פרסום זה היא לאפשר לכל המעוניין בכך, להגיש התנגדות למתן צו ירושה. ככל שלא הוגשה התנגדות והבקשה נמצאה תקינה ללא פרטים או מסמכים חסרים, יונפק הצו המבוקש ליורשים. נציין כי כיום צווי ירושה נשלחים במייל אל היורש או לעורך הדין המייצג אותו ואינם מונפקים באופן פיזי כבעבר. כמו כן, במקביל, מועבר הצו לגורמים שונים כגון: רשות המיסים, הטאבו, בנקים, חברות ביטוח ועוד. המשמעות היא כי כאשר היורשים יבקשו להעביר את הנכסים השונים על שמם, למשל דירה או חשבון בנק, הם לא יידרשו להגיש את הצו באופן פיזי לצורך העברת הבעלות, היות שהצו מופיע כבר במערכות של אותם גורמים.

מה ההבדל בין צו ירושה לבין צו קיום צוואה?

הורשה היא פעולה משפטית, במסגרתה עוברים נכסיו של אדם שנפטר לבעלותם של יורשיו. על כן, כדי לחלק את עזבונו של אדם שהלך לעולמו, חייבים היורשים לקבל צו משפטי מתאים המאפשר את מימוש העזבון. כאשר המנוח הותיר אחריו צוואה, על היורשים להגיש בקשה לצו קיום צוואה. אולם אם נפטר הוא ללא שערך צוואה בחייו, תוגש בקשה לצו ירושה, כפי שהוסבר לעיל. ההליך לקבלת הצווים הוא דומה למדי. למעט העובדה כי צו ירושה יכול להינתן גם על ידי בית הדין הרבני. אילו צו קיום צוואה יינתן רק על ידי הרשם לענייני ירושה. בשני המקרים, רשאי מי מהציבור להגיש התנגדות למתן הצו. זוהי אחת הסיבות מדוע כדאי וחשוב לפנות לעורך דין לצורך טיפול בבקשות לצווים אלו.

האם כדאי לפנות לעורך דין?

כאשר אדם קרוב אלינו נפטר זוהי תקופה קשה ועצובה. זה אך טבעי כי נרצה את הזמן להתאבל ולהיות עם המשפחה שלנו. אולם במקביל, אנו ערים לכך כי יש להתפנות למימוש העזבון וחלוקתו בין היורשים. מסירת הטיפול בהגשת בקשה לצו ירושה לעורך דין מומחה לצוואות וירושות מסירה מאיתנו את הדאגה הזו. כך אנו יודעים כי הליך קבלת הצו יטופל במקצועיות וביעילות מירבית. כמו כן, כפי שצוין לעיל, קיימת האפשרות כי תוגש על ידי צד שלישי התנגדות לירושה. במצב כזה, זקוקים היורשים המבקשים לקבל את הצו לייצוג משפטי מקצועי בהליך. זה כדי להביא לדחיית את ההתנגדות וקבלת צו הירושה. על כן, גם בהיבט הזה, ישנו יתרון גדול בפנייה לעורך דין לטיפול בבקשה זו על כל היבטיה.

 

 

 

 

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

צוואה הדדית

בצוואה הדדית שני המצווים, בעודם בחיים, קובעים הוראות משותפות למצב בו אחד מהם ילך מן העולם. זהו בעצם הסכם בין

קרא עוד »

דיני ירושה

דיני ירושה משתייכים במדינת ישראל לענף הדין האזרחי. הם מסדירים את נושאי הירושות והצוואות בקרב נפטרים וקרוביהם. חוק הירושה קובע

קרא עוד »

מימוש צוואה

מימוש צוואה הוא למעשה שלב "הוצאה לפועל" של רצון המת, שקבע בצוואה כיצד יחולק רכושו ולמי אחרי מותו. מהי הדרך

קרא עוד »

מס ירושה

מס ירושה הוא מיסוי שמוטל על כספים, נכסים ורכוש שהועברו ליורשים ובגובה אחוז מסוים מתוך שווי הירושה הכולל. מס ירושה

קרא עוד »

חובות העיזבון

כאשר אדם הולך לעולמו, מקובל בדרך כלל לחשוב על עזבונו בהקשר לנכסים והכספים שהוא הותיר אחריו. אולם, לא פעם קורה

קרא עוד »

מנהל עיזבון

  תפקיד מנהל העיזבון הינו לנהל את נכסי העיזבון כאשר היורשים לפי הדין או הצוואה אינם יכולים לעושות זאת בעצמם

קרא עוד »
דילוג לתוכן