גירושין בשיתוף פעולה אסתר שלום משרד עורכי דין

גירושין בשיתוף פעולה

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

רוצים להתגרש בצורה הטובה וההוגנת ביותר? ייתכן כי גירושין בשיתוף פעולה הוא הפתרון בשבילכם. זהו הליך שבו לצד עורכי הדין המייצגים את בני הזוג, ישנו גם מטפל המעניק ייעוץ רגשי וכן, יועץ כלכלי, המספק כלים פיננסיים. יחד פועל הצוות למתן מענה לכל היבטי הגירושין: המשפטי, הרגשי והכספי.

מהם גירושין בשיתוף פעולה?

זהו הליך הנוצר מתוך תפיסת עולם כי לגירושין השפעות מהותיות על כל היבטי החיים של בני הזוג. על כן, אין די להתמקד בפן המשפטי, כפי שקורה בדרך כלל בגירושין, אלא יש לתת מענה כולל ורחב לבני הזוג. כך, יוכל כל אחד מהם לצעוד לעבר עתיד טוב יותר. בני זוג הבוחרים בהליך של גירושין בשיתוף פעולה יקבלו אפוא ייצוג משפטי מקצועי, שמטרתו חתימה על הסכם גירושין ולצדו, יוכלו לקבל ייעוץ רגשי וייעוץ כלכלי. ישנן מסגרות שונות בארץ אליהן ניתן לפנות ולקבל את מעטפת השירותים הללו, כאשר מומלץ לפני פנייה למי מהן, להיוועץ עם עורך דין לענייני גירושין, אשר יסביר לבני הזוג במה מדובר וכן את האפשרויות האחרות העומדות בפניהם, למשל הליך של גישור. כך, יוכלו הם לקבל החלטה בדבר הנתיב המתאים להם ביותר.

הסכם גירושין מקיף והוגן

המטרה הראשונה של גירושין בשיתוף פעולה היא הסדרת הסוגיות המשפטיות בין בני הזוג. השאיפה היא להביא את הצדדים לכדי הסכמות אשר יעוגנו בהסכם הגירושין ולמנוע מאבקים מיותרים בערכאות. יש לדון בכל הנושאים העולים אגב גירושיהם של בני הזוג, החל מסידור הגט בבית הדין הרבני וחלוקת הרכוש בין הצדדים וכלה במשמורת הילדים ובדמי המזונות. עורכי הדין הממונים על הפן המשפטי, יפעלו לפשרה הוגנת אשר תכלול ויתורים הדדים לצד שמירה על הצרכים החשובים והמהותיים ביותר לכל אחד מבני הזוג, כאשר האינטרסים של כל צד מוגנים על ידי עורך דין גירושין שמצייג אותו. ההסכם יוגש לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה או של בית הדין הרבני ויקבל תוקף של פסק דין. כאמור בפתח הדברים, להליך זה יש ערך מוסף והוא מתן מענה כולל לכל הפנים של הליך הגירושין, כאשר לצד ההיבט המשפטי ישנו ההיבט הרגשי והכלכלי.

טיפול בפן הרגשי

כאשר בני זוג מתגרשים, באופן טבעי, הולך הזרקור אל ההליך המשפטי, בשל השלכותיו הרבות. אולם לא אחת אנחנו שוכחים כי סיומו של קשר הנישואין הוא קודם כל חוויה רגשית קשה ומורכבת. ללא מתן תשומת הלב הנדרשת להיבט הזה של הפרידה, יכולים בני הזוג להישאר עם מטענים רגשיים כבדים מנשוא. אלו עתידים להקשות על התפקוד היומיומי שלהם, בעבודה, בזוגיות חדשה ובוודאי להשפיע לשלילה על הקשר ההורי ביניהם. גירושין בשיתוף פעולה מבקש לתת מענה לכל הרבדים הללו על ידי ליווי וייעוץ רגשי של מטפל, אשר יסייע לכל אחד מבני הזוג להתמודד עם תחושותיו ועם הקשיים האינדיבידואלים שהוא חווה. כמובן, כי המשימה של גיבוש הסכם גירושין תהפוך גם היא לקלה יותר, בזכות העיבוד הרגשי וזה כשלעצמו מהווה תמריץ גדול לתת הזדמנות לתהליך.

ייעוץ כלכלי

בנוסף לפן המשפטי ולייעוץ הרגשי, צוות המומחים אשר מלווה את בני הזוג במסגרת גירושין בשיתוף פעולה מעניק להם גם ייעוץ פיננסי. מטרתו היא לסייע לצדדים בהתמודדות עם ההשלכות הכספיות של ההליך גירושין בישראל. במה דברים אמורים? בעקבות הפרידה, הרי שמתבצעת חלוקת רכוש בין בני הזוג. בדרך כלל, צעד זה יביא לירידה ברמת החיים של שני הצדדים ומשכך, עליהם להסתגל למצב כלכלי חדש. במסגרת ההליך, בני הזוג יקבלו כלים לניהול תקציב, אשר יאפשר להם לצמצם בהוצאות ולעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות. כמו כן תינתן להם הדרכה כיצד לנהל את חסכונותיהם והצעות להגדלת הכנסה.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן