הליך גישור או בית משפט עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה

מה עדיף – הליך גישור או בית משפט?

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

במקרים רבים, הנטייה הטבעית של בני הזוג היא לחשוב כי על מנת לשמור על זכויותיהם בגירושין, הם מוכרחים לפנות לערכאות משפטיות. למעשה, דווקא פנייה להליך של גישור וחתימה על הסכם גירושין, יכולה להגשים את המטרה הזו בצורה טובה יותר. בני הזוג זוכים לוודאות משפטית, יכולים לסיים את ההליך המשפטי מהר יותר וכל זאת תוך חסכון משמעותי בזמן ובכסף. אם כן, תגידו אתם, מה עדיף – הליך גישור או בית משפט?

הליך גישור או בית משפט – פשרה בטוחה

במסגרת הליך של גישור, כל אחד מבני הזוג נדרש להתפשר על חלק מרצונותיו, זה נכון. אם יגיעו בני הזוג אל שולחן המשא ומתן ללא נכונות להידבר, המגשר לא יוכל לסייע להם. אולם כאשר מגבשים בסופו של יום הסכם גירושין, יכולים שני הצדדים לצאת ממנו מרוצים ושבעי רצון. כמו כן, יש בידם מה שנקרא פשרה בטוחה, כלומר, הם זוכים לוודאות משפטית, משהם אלו שהכריעו מה יעלה בגורלם. לעומת זאת, כאשר מנהלים את ההליך המשפטי בערכאות, יהיה צד אחד מנצח וצד אחד מפסיד, כאשר לא פעם, קשה מאוד לדעת מראש טובת מי יכריע בית המשפט ולכן במקרים רבים הזוגות המתגרשים עומדים מול שאלה – הליך גישור או בית משפט?

במצב זה, בני הזוג תלויים לחלוטין בשופט, אשר יקבע עבורם החלטות גורליות ומשנות חיים. עכשיו, שאלו אתם עצמכם מה עדיף – הליך גישור או בית משפט? על משקל, ציפור אחת ביד או שתיים על העץ. אין ספק כי לצד הכעס והאכזבה שחשים בני הזוג זה כלפי זו, יש קושי רב לבוא לקראת האחר ולוותר, אך בסופו של יום שני הצדדים יוצאים מנצחים כאשר הם מותירים את ההחלטות בידיים שלהם ועורכים הסכם גירושין.

סיום מהיר של הליך הגירושין

לצד המחלוקות הרבות השרויות בין בני זוג בגירושין, על דבר אחד הם בוודאי יסכימו, כי ברצונם לסיים את ההליך המשפטי כמה שיותר מהר ולפתוח דף חדש בחייהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות פנייה להליך של גישור. אז, תוך מספר פגישות ממוקדות, עם מגשר מקצועי, המתמחה בסכסוכי גירושין, יוכלו הצדדים לנהל דיאלוג פתוח והוגן ולהגיע לחתימה על הסכם גישור מקיף וכולל. אף אם ייתקלו בקשיים, לוח הזמנים הוא בידם וסיומו של הליך הגירושין אינו צריך לקחת יותר מכמה חודשים ספורים.

לעומת זאת, כאשר בני הזוג בוחרים לנהל את הליך הגירושין כולו בערכאות משפטיות, הם יכולים למצוא את עצמם דנים בתביעות הגירושין במשך שנים. לוחות הזמנים של בתי המשפט עמוסים מאוד ולעיתים חולף זמן לא מבוטל בין דיון לדיון. זמנם של הצדדים אינו בידם ובשל משכו של ההליך, מתעורר לא אחת גם הצורך בהגשת בקשות לסעדים זמניים, עד להכרעת בית המשפט בתביעה העיקרית, למשל פסיקת מזונות ילדים. לא פעם ובאופן הכי טבעי, מצב זה מחריף את המתח בין הצדדים, כאשר כל אחד מהם מרגיש מקופח בעוד התביעה תלויה ועומדת.

חסכון כספי

כששואלים בני זוג שכבר עברו את הליך הגירושין, מה עדיף – הליך גישור או בית משפט? במרבית המקרים התשובה תהיה גישור. מי שנלחמו זה בזו בערכאות יוכלו לתאר את משך הזמן הארוך שנאלצו לחכות עד לקבלת הכרעות בעניינם וכן את העלויות הגבוהות שנאלצו לשלם בשכר טרחה, אגרות בית משפט, הפסד ימי עבודה וכיו"ב. מאידך, זוגות שבחרו בדרך של גירושין בהסכמה ופנו למגשר יוכלו להעיד על כי הצליחו לחסוך לא רק בזמן אלא בהרבה מאוד כסף ובסופו של יום יצאו די מרוצים מן התוצאה.

החיסכון הכספי נובע מכך כי פנייה להליך של גישור גירושין אינה מצריכה עבודה מרובה כל כך מצד עורך דין גירושין. הוא אינו צריך להופיע בדיונים מרובים, להגיש כתבי טענות רבים ובקשות שונות. כן, בני הזוג אינם נדרשים לשלם אגרות בגין כל תביעה ותביעה וכיו"ב. אז, העלויות מסתכמות בתשלום שכרו של המגשר, בהתאם למספר הפגישות שנערכו ותשלום שכר טרחה לעורכי הדין עבור הייצוג בהן ועבור עריכת הסכם הגירושין אם הגישור נשא פרי.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

שלום בית

המונח "שלום בית" מבטא קיום חיי נישואים תקינים בשלום ובהרמוניה. כידוע, ההלכה היהודית רואה בנישואים ובקיום התא המשפחתי ערך עליון

קרא עוד »

הסכם גישור

הליך גישור הינו הליך שנועד לפתור וליישב סכסוכים שונים באופן מהיר ויעיל. מחוץ לכתלי בית המשפט. זאת במקום לנהל תביעה

קרא עוד »

גישור משפחתי

גישור משפחתי הינו הליך שנועד לפתור וליישב סכסוכים וקונפליקטים משפחתיים שונים באופן מהיר, יעיל, וזול וזאת מחוץ לכתלי בית המשפט, ובמקום

קרא עוד »
דילוג לתוכן