הסכם גירושים סטנדרטי

עיקרי ההסכם גירושין סטנדרטי

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

רבים מאיתנו מכירים, ולעיתים רבות מהסביבה הקרובה, זוגות העוברים תהליכי גירושין. לבד מהמעמסה הרגשית הנלווית לרצונם של בני זוג לסיים את הקשר הפורמלי בניהם, קיימים הליכים משפטיים מורכבים, אותם יש ליצור ולהביא להכרה פורמלית של הרשויות באותם הסכמים. הסכמי הגירושין נערכים באמצעות עורכי דין אותם שוכרים שני הצדדים. אותם עורכי דין, עומלים על יצירת הסכם גירושין סטנדרטי, שיספק את שני הצדדים, וייתן בידי מרשיהם תנאים טובים באופן יחסי להמשך דרכם בחיים ללא בן הזוג.

ישנם הליכי גירושין, הכוללים צווי הרחקה, איומים, הטרדות, תביעות הדדיות והסתות. הליכי גירושין כאלו, עלולים להימשך תקופה ארוכה באופן יחסי. מומלץ מאוד לבני הזוג להגיע לסיכומים ראשוניים בינם לבין עצמם, קודם עירובם של הגורמים המשפטיים, על מנת שהתהליך יהיה קל יותר רגשית ובירוקרטית.

כעת, ננסה להציג בפניכם סקירה כוללת של הסכם גירושין סטנדרטי. נעבור על הנושאים בהם עוסק הסכם גירושין סטנדרטי, ונפרוט אודותיהם בהרחבה.

פרטי ההסכם

חלוקת הרכוש

בדרך כלל, בני זוג המחליטים להתגרש, הם בעלי הון משותף כגון דירה או רכב. כעת, עורכי הדין של שני הצדדים, ינסו ליצור באמצעות ההסכם חלוקה הוגנת של הרכוש המשותף. רכוש יכול להיות גם זכויות עסקיות ומסחריות, וקניינים רוחניים אחרים שאינם רכוש פיזי.

חלוקת המשמרות

נושא טעון נוסף, עליו צריכים המדדים להגיע להסכמה בהסכם גירושין סטנדרטי, הוא חלוקת המשמרות על הילדים המשותפים. הורים, באופן טבעי, מרגישים חיבור ואהבה עזה לילדים שלהם. חלוקת ילדם עם גורם אחר, באופן טבעי יוצרת אצלם רצון להתנגד לחלוקת ילדיהם כמה שיותר. לכן, צריכים הצדדים באמצעות משא ומתן עדין להגיע להסכם בו תושם טובת הילדים בראש, ועל פיה תחולק המשמורת בין ההורים.

מזונות

נושא נוסף, עליו יש לדון ואותו יש לקבע, הוא תשלום המזונות אותו מחויב בן הזוג להעביר לבן הזוג הנושא בעלויות גידול הילדים והחזקתם. בהסכם גירושין סטנדרטי, יפורט הסכום אותו יעביר בן הזוג, אופן ההעברה, ועוד מספר פרטים הנוגעים לתשלום ואמצעי גביית המזונות.

הסעיפים המוכלים בהסכם גירושין סטנדרטי

כמעט בכל הסכם גירושין סטנדרטי, ישנם סעיפים סדורים, המגדירים בצורה מדויקת את הנושאים אודותיהם דיברנו קודם, ועוד מספר סעיפים נוספים שעליהם נרחיב בפניכם כעת.

הסדר נתינת הגט

הסכם גירושין סטנדרטי, יכלול סעיף בו תפורט צורת נתינת הגט אותו מחויב הגבר להעניק לאשה על מנת להפוך את הגירושין לפורמליים ומוכרים ברבנות, את מועד נתינת הגט, הליך הנתינה ואף סנקציות שיופעלו במידה ותעוכב נתינת הגט בצורה כזו או אחרת.

סעיפי חלוקת רכוש

הגט יכלול סעיפים מפורטים המגדירים בצורה מדויקת את אופן חלוקת הרכוש המשותף, את מועד החלוקה, הסכמים על חלוקה לא שווה כחלק מתשלום דמי מזונות, ועוד מספר סעיפים בנושאים אלו.

סעיפים העוסקים במשמורת

בחלק זה של הסכם גירושין סטנדרטי, יגדירו הצדדים בצורה חד משמעית, את זמני השהות של הילדים בכל צד, דרכי ההעברה של הילדים ואחריות מי להעביר אותם בין צד לצד, אפשרויות להחלפת זמני משמורת וסייגים נוספים אותם ירצה כל צד להוסיף להסכם זה.

מימון הילדים

עוד חלק ניכר מההסכם, שיוגדר באמצעות סעיפים פנימיים בגוף הסכם גירושין סטנדרטי, הוא מימון הילדים. הילדים, לכל אורך משך גידולם ואף לאחר שמגיעים לגילאים בוגרים, זקוקים למימון מקיף. לדוגמה, תשלום על לימודים בבית הספר, דמי כיס, חוגים לאחר בית הספר, אוניברסיטה, ביגוד ועוד.

בהסכם, מפוטרת בצורה מדויקת חלוקת מזונות ותקצוב הילדים, במטרה לעבור על כל מישור אפשרי בו קיימת אחריות כלכלית של ההורים כלפי ילדיהם.

קבלתן של החלטות

הילדים, עוברים לאחר הגירושין מספר רב של צמתים, ועד שהם מגיעים לגיל בו הם נעשים אדונים לעצמם, ההורים הם האפוטרופוסים שלהם ונדרשים לקבלת החלטות על בסיס קבוע. אותן החלטות אף הן משמעותיות ובעלות השלכות רחוקות טווח לעיתים על הילד.

לכן, עוד חלק שכלול בדרך כלל בהסכם גירושין סטנדרטי שכל עורך דין גירושין מומחה לא מפספס, הוא צורת קבלת ההחלטות בגידול הילדים המשותפים. מהן צורות ההכרעה דרכם יגיעו ההורים להסכמה כאשר הם חלוקים בדעותיהם ביחס לחינוך ילדיהם, נסיעות לחו"ל, תרבות פנאי ועוד.

יישוב סכסוכים

עוד סעיף אותו נוהגים לעיתים להכניס להסכם גירושין סטנדרטי, הוא הצעדים אותם יידרשו בני הזוג לנקוט כאשר יתגלו בניהם מחלוקת ביחס למגוון נושאים הקשורים לגירושין והילדים. כך, יוכלו בני הזוג במידה והם אכן מגיעים למצב מורכב מעין זה, להיצמד להוראות הכותבות בהסכם הגירושין וכך לחייב את הצדדים להגיע להסכם מוסדר.

אופן יצירת ההסכם

הסכם הגירושין, לאחר שינוסח על פי עורכי הדין של שני הצדדים, יובא בפני בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה. כאן, יוודא בית הדין כי הצדדים מודעים לתוכנו של ההסכם ומעוניינים ליישומו. במקביל, חשוב לציין כי בכל הליך גירושין במדינת ישראל, יש לבצע פתיחת תיק גירושין ברבנות, על מנת שהגירושין עצמם יהיו קבילים.

במקרים בהם שני הצדדים לא מגיעים להסכמה, הם נשלחים למגשרים מטעם בית המשפט, ובמקרים קיצוניים פוסק בית המשפט בעצמו את פרטי ההסכם.

ביטול או שינוי ההסכם

הסכם הגירושין, עומד תחת ההגדרה של חוזה. ככלל, חוזה מעין זה לאחר שנתחם והתקבל בבית המשפט, קשה מאוד לפתוח או לנסח מחדש. כאשר בית המשפט מאשר את חתימתו של חוזה, הוא בודק במגוון צורות את שיקול הדעת והמודעות של שני הצדדים להסכם, כך שגם כאן פתיחת או שינוי הסכם הגירושין תהיה מורכבת ביותר.

בנוסף, בגירושין הנעשים בבית הדין הרבני, התהליך יהיה מורכב עוד יותר, מכיוון שחלק מהגדרת נתינת הגט היא הבנתו של נותן הגט כי כל התנאים מוחים לפניו והוא מרצונו החופשי בהתאם לתנאים הניצבים מולו מעניק את הגט לאשה. במקרה בו יתבצע שינוי בהסכם הגירושין סטנדרטי, עלולה להיווצר בעיה במתן הגט, כך שזו עוד סיבה לקושי הגדול שבביטול או שינוי הסכם גירושין.

לכן, על מנת להפוך חוזה מעין זה, או לשנות את תוכנו, בדומה לשאר דיני חוזים, יהיה על התובע להוכיח כי חלק מהסעיפים נחמו על ידו מחוסר ידיעה, או כתוצאה מהטעיה ורמאות. מומלץ מאוד להשתמש בשירותיו של עורך דין לענייני גירושין המתמחה בדיני משפחה וחוזים על מנת להתחיל פרוצדורה משפטית מעין זו.

לסיכום

על מנת ליצור הסכם גירושין מדויק, יש לחפש אחר עורך דין מומלץ לגירושין, שינסח את פרטי ההסכם וידע להבין לעומק את הפרשנות המשפטית של ההסכם עליו חותם הגורם אותו הוא מייצג.

שוק עורכי הדין כיום, מוצף בעורכי דין בעלי התמחות בדיני משפחה, אך מתי מעט הם עורכי הדין בעלי הניסיון, הידע, הרצון והכישרון הנדרשים בתיקים משפטיים מורכבים כל כך הנוגעים לגירושין.

עורכת הדין אסתר שלום, היא בעלת ניסיון רב בתחום הגירושין ודיני משפחה. לאורך כל הדרך, הצליחה עו"ד אסתר שלום להביא ללקוחותיה את המירב האפשרי מכל הסכם גירושין סטנדרטי מעין זה, ליוותה אותם במגוון המישורים הנדרשים בעת ביצוע הליכי גירושין מורכבים מעין אלו ויעידו על כך התגובות החיוביות הרבות כל כך של לקוחותיה באתר.

לכן, מומלץ מאוד במצבים אלו לפנות לעו"ד אסתר שלום דרך הטלפון ואתר האינטרנט.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן