הסכם שלום בית עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה

הסכם שלום בית ולחלופין גירושין

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

האם אתם שלמים עם ההחלטה לגירושין או שעדיין יש ספקות? זוגות רבים שואלים את עצמם אם גירושין זו ההחלטה הטובה ביותר עבורם ותוהים האם נותרה דרך להצלת הנישואין שלהם. פנייה לתהליך של גישור יכולה להוביל להסכם הדדי בין בני הזוג באמצעות איש מקצוע שיעזור להם להגיע לפתרון אופטימלי עבורם.

מהו הליך הגישור? ​

כאשר בני זוג מתחילים לחשוב על גירושין, פעמים רבות עולים ספקות האם מדובר בהחלטה נכונה. זוגות רבים פונים לגישור להסכם שלום בית על מנת לתת סיכוי נוסף לנישואים שלהם לפני שהמשפחה מתפרקת. בהליך זה פונים בני הזוג למגשר מקצועי, ומעלים את הציפיות שלהם האחד מהשני בכל הנוגע לחייהם המשותפים. מטרת המפגשים לייצר שיח בין בני הזוג, להציף את הקשיים ביניהם ולסייע להם להבין האם ניתן לתקן את הקרע שנוצר ביניהם. בנוסף המטרה היא לייצר  הסכמות בין בני הזוג במידה ויחליטו בסוף להתגרש, על מנת להקטין את אש המחלוקת ביניהם. לפני הכל הצדדים צריכים  להגיע להסכמה בנוגע למגשר שאוליו פונים, האם מדובר בעורך דין מגשר או עורכת דין מגשרת וגירושין, כך ששני הצדדים ירגישו בנוח במהלך השיח. 

הסכם שלום בית ולחלופין גירושין

בסוף הליך הגישור, אמורים בני הזוג להגיע להסכם עליו הם חותמים, שמתחלק לשני חלקים:

  1. החלק הראשון מתייחס לניסיון להגיע להסכם שלום בית. הזוג מתחייב לפעולות מסוימות שיסייעו בשיקום הקשר ביניהם. כמו למשל התחייבות להגיע לטיפול זוגי. הזוג יכול להגיע להסכמות נוספות הנוגעות לתקופה בה ינסו לשפר את היחסים ביניהם, ביחס לרכוש שלהם, ביחס להתנהגות הצדדים ועוד.
  2. החלק השני בהסכם נוגע למה שיקרה במידה ובסוף יחליטו ללכת על האפשרות של גירושין – הזוג מסדיר ביניהם נושאים שיעלו על הפרק במצב של גירושין בשיתוף פעולה על מנת להקל על קבלת ההחלטות ולחסוך שלבים ומריבות בהמשך. בין השאר ניתן להתייחס לחלוקת הרכוש העתידית, לקבלת הגט, מזונות, משמורת וכדומה. כמובן שחלק זה ייכנס לתוקף רק במידה ויחליטו על גירושין.

היתרונות של הסכם שלום בית

היתרון המרכזי הוא כמובן ההזדמנות לשיקום הקשר בין בני הזוג. פעמים רבות הצדדים חושבים שלא נותרה עוד תקווה לחזרה לקשר בריא ביניהם. המציאות מוכיחה כי פעמים רבות תהליך של גישור ובעקבותיו הסכם שלום בית מובילים לחזרה של בני זוג לזוגיות טובה. זה יכול להוביל לעוד שנים רבות קדימה, ולוויתור המחשבה על גירושין.

אישור בית משפט

כדי שלהסכם יהיה תוקף מחייב של פסק דין, יש לקבל עליו אישור של בית משפט לענייני משפחה או לחלופין של בית דין דתי. ברגע שמתקבל אישור כזה, ההסכם מחייב את הצדדים וניתן לדרוש את אכיפתו.

האם הסכם שלום בית מחייב הליך גישור?

התשובה היא לא. הליך גישור הוא מומלץ לזוגות רבים שמעוניינים לנסות לשקם את הקשר שלהם. למרות זאת ניתן לחתום על הסכם שלום בית באמצעות תיווך של עורך דין מוסמך. גם ללא הליך גישור. חשוב לדעת שהתערבות של עורך דין זר שלא מנוסה בגישור, עלולה לא להועיל. יתרה מזה, אף להזיק וללבות את הויכוח בין בני הזוג. הדרך המומלצת להגעה להסכם שלום בית היא דרך גישור. אם לא – רצוי לקחת עורך דין המתמחה בדיני משפחה שהוא גם מגשר במקצועו.

על מה אסור להתפשר בשלב הזה?

אם אתם מרגישים שיש לנישואין שלכם עוד סיכוי, שעוד אפשר להגיע להסכם שלום בית – אל תתייאשו. פנו למגשר מקצועי. על מנת שהסכם שלום הבית שלכם, או לחלופין הסכם גירושין, יהיה מועיל ויסייע לשיקום הקשר בינכם, וידאג לאינטרסים שלכם, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. עורכת הדין אסתר שלום בעלת ניסיון רב בגישור ובתיקי גירושין. אל תוותרו על הרמה הגבוהה ביותר של ליווי משפטי. ליווי מתחילת התהליך. גישור, פתיחת תיק ברבנות לגירושין, ייצוג משפטי מקצועי, ערכית הסכם ועוד ועד סופו. 

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן