מהן-זכויותמהן זכויות האישה בגירושין עו״ד אסתר שלום עורך דין גירושין עורך דין דיני משפחה-האישה-בגירושין-עו״ד-אסתר-שלום-עורך-דין-גירושין-עורך-דין-דיני-משפחה

מהן זכויות האישה בגירושין?

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

גירושין הוא לא הליך אידיאלי עבור אף אחד משני הצדדים. אם היו יכולים אז וודאי היו נמנעים מהגעה למצב זה. למרות שגם הגבר מגיע מוכן לכל הדיונים ומצויד בעורך דין, על האישה להגיע מוכנה עוד יותר. ידוע שכאשר היא לא בודקת מהן זכויות האישה בגירושין היא יכולה למצוא את עצמה במפח נפש גדול ובצד המפסיד. על מנת לא לאבד את זכויותיה בגירושין מומלץ מאוד להיוועץ עם עורך דין מומחה לדיני משפחה וגירושין בפרט על מנת להתכונן לכל הדיונים ולזכות בכל בזכויות העומדים לרשותה בהליך הגירושין.


אחת הסיבות שבעקבותיה יכולה אישה למצוא את עצמה בצד המפסיד הוא בחירת ההכרעה המשפטית. בישראל מצויות שתי אפשרויות להכרעות משפטיות בתחום הגירושין. על מנת שהאישה תמצה לחלוטין את הזכויות האישה בגירושין, מוטב שתלך להכרעה בבית המשפט לענייני משפחה. שם היא תקבל ותמצה את כל זכויותיה מבחינת חלוקת רכוש, זכויות סוציאליות וכספיות לאחר הגירושין.


אז מהן זכויות האישה בגירושין? תכף נראה.

משמורת הילדים:

אחד הדברים הרגישים בתביעת הגירושין הוא משמורת הילדים, איפה הילדים יהיו ומי יטפל בהן לאחר הגירושין. בתחום זה יש מספר אפשרויות שהן קודם כל בהחלטת שתי ההורים. יכולים להחליט על משמורת משותפת או מאידך שרק הורה אחד יחזיק בילדים. אחת מזכויות האישה בגירושין היא זכות הראשונים בהחזקה וגידול הילדים. בית המשפט והמדינה מעדיפים שהילדים יישארו אצל האישה. האישה היא זו שתזכה בטיפול הילדים אלא אם אין איזה גורם החולק על כך.

חלוקת הרכוש:

החוק בישראל קובע שבעת הגירושין יחולקו הרכוש המשותף שווה בשווה בין הגבר לאישה. בין רכוש משותף או בהיעדר הסכם ממון גם רכוש הנצבר לפני הנישואים או ניתן בירושה. על פניו נראה בהליך קל והסכם פשוט לכל הדעות, אמנם לא כך הדבר. על מנת לא להישאר מבלי כלום על האישה להיחלם על שלה. עליה להעמיק בנושא זכויות האישה בגירושין, במיוחד אם נחשבת כמטפלת היחידה של הילדים.

מזונות:

עוד אחת מזכויות האישה בגירושין הוא המזונות. בהתחשב שרוב הסיכויים שהאישה היא זו שתגדל את הילדים, על הגבר לשלם סכום הנקבע מראש בכל חודש. זה הינו דבר הבא לעזור לאישה לשמור על אורך ורמת חייהם של הילדים המשותפים. בית המשפט לא יכול להכריח את הגבר ליטול חלק פעיל בשגרת חייהם של הילדים. אבל כן מחייב אותו על תשלום המזונות. גובה תשלום המזונות נקבע על ידי צרכי הילדים וכן הכנסותיהם של שני בני הזוג.

 

מזונות אישה:

גם לאחר ההחלטה להתגרש, ואף אם עזב את הבית והתחיל חיים אחרים, על הגבר לפרנס ולכלכל את האישה כמו שכתוב בכתובה. כתב הקנייה בעת הנישואים.


הכלל אומר שעל הבעל לשמור על אותה רמת חיים שאליה הורגלה האישה בעת היותם נישואים. צרכי האישה על פי חוק מדינת ישראל: ביגוד והנעלה, טיפול רפואי, אוכל, בילויים ואחזקת רכב.

לסיכום נאמר כי ההליך הגירושין אינו הליך קל כלל. חשוב מאוד שהייצוג המשפטי יהיה על ידי עורך דין מומחה לדיני משפחה וגירושין על מנת למקסם את התוצאות הן עבור האישה והן עבור הגבר ולשמור על זכויותיהם של הגברים ונשים כאחד. 

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן