עורך דין דיני משפחה

במה עוסק עורך דין דיני משפחה?

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

דיני משפחה עוסקים בכל מה שקשור לסכסוכים ובעיות שמתעוררות בתא המשפחתי. החל מהליך גירושין, חלוקת המשמורת על הילדים, מזונות וחלוקת רכוש וכלה באפוטרופסות, הסכמי ממון, צוואות וירושות, גניבת זרע – כל אלו הם חלק מתחום המומחיות של דיני משפחה. לרוב, דיני המשפחה מצריכים ידע משפטי נרחב שמסוגל לראייה כוללת של המקרה, יסודיות ויכולת חשיבה יצירתית. כא כל עורך דין דיני משפחה באמת בקיא בתחום.

 עורך דין דיני משפחה בנושא גירושין

הפנייה הנפוצה ביותר לעורך דין דיני משפחה נעשית סביב הליכי גירושין. בהליכים אלו ישנה חשיבות לקיומו של הליך שמאפשר לבני הזוג לסיים את הקשר בצורה בריאה. בייחוד בהם לבני הזוג ישנם ילדים משותפים. הליך הגירושין טומן בחובו את מרבית העיסוקים הנוספים בדיני משפחה. כמו משמורת על הילדים, הסדרי ראייה, הסדרת תשלום דמי מזונות וחלוקת רכוש. לכן ההליך הינו הרה גורל ונוגע בנושאים רגישים.

הליך הגירושין בישראל מתקיים הן במערכת אזרחית (בית המשפט לענייני משפחה) והן בבית הדין הרבני. במקרים מורכבים התיק עשוי לנוע בין בתי המשפט השונים. ישנה חשיבות גדולה לבחירת הערכאה בה יתקיים הדיון בנוגע לתיק. לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לדיני משפחתה עוד בטרם פתיחת ההליך.

הליכים משפטיים לקביעת הסדרי משמורת על הילדים

בכל הנוגע להליכי משמורת, חשוב לדעת כי בית המשפט ובתי הדין הרבניים מודרכים על פי החוק לשקול בהכרעתם בראש ובראשונה את טובת הילד. עם זאת, כאשר מדובר על ילדים בגיל הרך (עד גיל 6) האם היא ההורה שיקבל את המשמורת בבית המשפט. זה למעט במקרים בהם יצליח האב להוכיח כי היא נעדרת מסוגלות הורית.

להתנהלות הצדדים במהלך הסכסוך ישנה חשיבות רבה לקביעת 'טובת הילד' בידי הערכאות. פעמים רבות התנהלותם לאורך המשפט נבחנת בידי השופטים על מנת לקבוע מי מההורים עוסק בטובת הילד ומי מהם עסוק בהתכתשות על גבם. ליווי והדרכה של עורך דין מומחה לדיני משפחה חיונית גם בהיבט זה למן תחילת ההליך. זה על מנת להוביל להכרעה הטובה ביותר עבור הילד.

למה חשוב לקחת עורך דין דיני משפחה

במידה ואתם נמצאים בסכסוך משפטי שקשור לדיני משפחה בדרך זו או אחרת, התייעצות עם עורך דין דיני משפחה הינו בגדר חובה. סוגיות שעשויות להראות פשוטות למראית עין כמו תיקי בגידה וגירושין עלולות להפוך לסוגיות משפטיות סבוכות בבתי המשפט, ועשויות לגבות התגוללות של שנים בין בתי משפט.

פעמים רבות ייעוץ משפטי מקצועי מטעם עורך דין דיני משפחה יכול לפתור את המחלוקות בצורה יעילה שתאפשר לחזור אל חיי משפחה תקינים ככל האפשר, גם ביום שלאחר שהסכסוך ייגמר.

איך לבחור עורך דין דיני משפחה

כשבוחרים עורך דין דיני משפחה, יש כמה דברים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון.

הדבר הראשון הוא כמובן המקצועיות והניסיון. המטרה בהליך המשפטי היא בראש ובראשונה לקבל את מלוא הזכויות שמגיעות ללקוח, והשגת המטרות והרצונות שהוא מעלה. אולם מאחר ורוב האנשים אינם עורכי דין מומחים, הלקוח הממוצע מתקשה בבחירת עורך דין אחד מתוך המבחר שיש בשוק. לכן הדרך הטובה ביותר היא לבדוק את הניסיון ואחוזי ההצלחה של עורך הדין. ככל שמדובר בעורך דין מנוסה יותר, כך גם ניתן להניח שמדובר בעורך דין מקצועי יותר.

הדבר השני שכדאי לבחון הוא היחס האישי שמעניק עורך הדין ללקוח. ההליך המשפטי עשוי להיות מורט עצבים, מותח וקשה נפשית. לכן חיוני שלאורך הדרך תעמוד לצידכם דמות תומכת שמבינה את שעובר עליכם וזמינה לכל שאלה. בסבלנות ובנחת. בחנו את המסירות של עורך הדין ואת הרושם שהוא משאיר עליכם. האם הוא נותן את מלוא תשומת הלב ללקוחותיו? האם הוא פועל מולם בשקיפות ודואג לעדכן אותם בכל שלב בהליך? שאלות מסוג זה שנראות קטנות עכשיו, עשויות להתגלות כגדולות יותר בהמשך. לכן מומלץ לתת עליהם את הדעת.

ולבסוף, יש יתרון גדול לעורך דין דיני משפחה בעל תעודת גישור בתוקף. ראשית, משום שהחוק מחייב זוגות בתהליך גירושין לעבור הליך גישור ליישוב הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט וטרם הפנייה אליו. שנית, משום שפעמים רבות עורך דין טוב לדיני משפחה יידע כיצד לצמצם את הדיון המשפטי. כך שהצדדים יוכלו לחסוך זמן רב וכסף יקר שעלול להתבזבז בהליך משפטי.

הליך גישור בעזרת עורך דין דיני משפחה

כאמור, החוק מחייב זוגות בהליך גירושין לפנות להליך גישור מחוץ לבית המשפט בידי אדם שהוסמך לכך. ההליך כולל מתן הסבר על המשמעות וההשלכות של מאבק משפטי. כמו כן, מציג בפני הצדדים אופציות נוספות לניהול הסכסוך. הליך הגישור מאפשר להשאיר את האגו מחוץ לחדר. במיוחד בסיטואציה שטעונה רגשית ועשויה להיות כואבת לשני הצדדים. פעמים רבות ההליך מצליח ליצור פתרון הוגן שמקובל על שני הצדדים, ומשרת את האינטרסים שלהם בצורה הדדית.

מומלץ כי את הליך הגישור יעשו הצדדים אצל עורך דין מומחה. אי מקצוע שיידע להציג בפני הצדדים את הסיכונים והסיכויים, וכן ייטיב לנסח הסכם בסופו של ההליך. על המגשר להיות מוסכם על שני הצדדים. הוא מהווה דמות נייטרלית וחסרת כל עניין אישי בסכסוך.

הליך הגישור מומלץ בכל סכסוך משפחתי העולה על הפרק, ולא רק בענייני גירושין. גם בעייני ירושה הפנייה להליך גישור הינה נפוצה. זה מתוך מגמה ליצור וודאות משפטית ולחסוך כסף וזמן. סכסוך משפטי משפיע על המשפחה כולה. פנייה להליך גישור עשויה למנוע קרע בין בני משפחה, כמו גם בניית גשרים מחודשים ושיקום הקשר בין הצדדים.

חשוב לדעת כי בניגוד למה שרבים חושבים, הליך הגישור אינו מחייב את הצדדים לקבל את הפתרונות שעולים במהלך הגישור. המגשר הינו דמות שממליצה על פתרונות אפשריים לסיום הסכסוך. אולם, רק חתימה של בני הזוג על הסכם וקבלת אישור של בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני נותן תוקף להסכם הסופי המחייב את הצדדים.

עורך דין מומלץ לדיני משפחה

עו"ד אסתר שלום היא בעלת משרד בוטיק העוסק בדיני משפחה וגירושין. עו"ד שלום דואגת לצרכיו של כל לקוח באופן אישי ומקצועי. כך שיקבל מעטפת משפטית מלאה שתתאים לצרכיו באופן מדויק. הניסיון העשיר והידע המקצועי שצברה לאורך השנים מאפשר לה להעניק ייצוג משפטי מן השורה הראשונה וללא פשרות. הכל בכדי להשיג את השמירה המלאה על זכויות הלקוח.

לצד הייצוג המשפטי, עורכת דין אסתר שלום מעניקה ללקוחותיה מעטפת מלאה, אוזן קשובה וכתף תומכת לאורך כל ההליך המשפטי.

עורכת הדין אסתר שלום היא גם מגשרת מוסמכת, ומעניקה שירותי גישור במקרים שונים. הניסיון לימד אותה כי כאשר הדבר אפשרי, מוטב לתת הזדמנות להידברות. כדי להפיק את המיטב לשני הצדדים. בעיקר לטובת הילדים שעלולים להיפגע בעקבות הליך משפטי ממושך ומתיש.

המשרד מטפל הן בהליכים המתקיימים בבתי משפט לדיני משפחה והן בבתי הדין הרבניים. לעו"ד אסתר שלום ניסיון רב בשימוש בכלים המשפטיים המצויים בכל אחד מהם בהתאמה.

בתקופה קשה של פירוק התא המשפחתי, אנחנו כאן בשבילכם. אל תלכו לבית המשפט לבדכם. אנחנו יודעים להבטיח את זכויותיכם ולתת לכם כתף תומכת לאורך ההליך.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

חוק דיני משפחה

חוק דיני משפחה נחשב לענף משפטי שיונק מדין תורה והדין האזרחי, כך שפועלות לאורו מספר ערכאות שיפוט ובהתאם להשתייכות הדתית

קרא עוד »

בדיקת אבהות

בדיקת אבהות נערכת על ידי בדיקת סיווג רקמות (DNA), המאשרת באופן וודאי ואובייקטיבי את היותו של הנבדק אביו של ילד

קרא עוד »

גניבת זרע

גניבת זרע באה לתאר מצב שבו גבר הכניס אישה להיריון כשהוא מניח שיחסי המין שהם מקיימים מוגנים ומנגד האישה שאיתו

קרא עוד »

תביעת אבהות

הוכחת והכחשת אבהות – תביעת אבהות מדוע בדיקה גנטית המוכיחה אבהות דורשת צו בית המשפט? סוגיית תביעת אבהות סבוכה ועלולה

קרא עוד »
דילוג לתוכן