פתיחת תיק גירושין בהסכמה

פתיחת תיק גירושין בהסכמה וההתמודדות הלא פשוטה

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

גירושין הם לא סיפור פשוט, הן מהבחינה הכלכלית והן מהבחינה הנפשית. משכך, רבים מעדיפים פתיחת תיק גירושין בהסכמה, הכוללת מסירת הסכם גירושין. הסכם זה, אשר נערך לשביעות רצונם של שני הצדדים, יכול להוביל להליך רגוע ושקט. אז מהם יתרונות גירושין בהסכמה, ולאיזה עורך דין יש לפנות בנושא?

הליך גירושין קורה בצורה די תדירה בישראל. מהסטטיסטיקה עולה כי 30% משיעור הנישאים מדי שנה, הנאמד בכ – 40,000 בני זוג, מתגרשים מדי שנה, ומספרם נאמד בכ – 11,000 זוגות. ההליך האמור, על אף התפוצה הרחבה שלו בקרב האוכלוסייה, מוביל לקשיים לא מבוטלים.

קושי כלכלי – ירידה בשיעור ההכנסות

בעת התמודדות עם גירושין, הקושי הראשון שעולה בעת פירוק הזוגיות הוא קושי כלכלי. בעוד בעבר, במהלך חיי הנישואין, התרגלו בני הזוג לניהול משק בית ותחזוקתו על בסיס 2 משכורות, לאחר הפירוד יורד שיעור ההכנסה לכדי משכורת אחת בלבד. הקושי האמור מתחזק כאשר יש ילדים, להם יש לדאוג למדור כפול, ביגוד בכמות גבוהה יותר וכו'.

קושי נפשי

מעבר לקושי הכלכלי, עולה קושי נוסף, הוא הקושי הנפשי, אשר לא פעם משאיר עננה כבדה מעל לראשם של המתגרשים.

בעוד בימי הזוגיות בני הזוג התרגלו למגורים משותפים, לאדם אשר מקבל את פניהם, אוכל ומבלה איתם, ובעצם מגלם חלק בלתי נפרד מחייהם, לאחר הגירושין מגיעים כל אחד מבני הזוג לבית ריק. הדבר מתחזק כאשר מדובר על זוגיות הכוללת ילדים, שכן לכל הפחות במחצית מהשבוע, אלו לא נמצאים לצד אחד מבני הזוג.

כשכועסים – אפיקי הגירושין הרלוונטיים

אז לאחר שעמדנו על הקשיים, נעמוד על האפיקים אשר עומדים למתגרשים בעת קבלת ההחלטה. בתחילה, בטרם נעבור לדיון אודות גירושין בהסכמה, נדון בחלופות הפחות משמחות, הן כאשר אין הסכמות בין בני הזוג.

ראשית, עולה החלופה של הליך גישור. הליך זה יחול כאשר בני הזוג מעוניינים להגיע להסכמות, זאת על אף היעדר הסכמה במועד הראשוני לעניין נושאי הליבה, בהם חלוקת הרכוש ומזונות.

שנית, במקרים בהם בני הזוג אינם נכונים להגיע להסכמות, עולה ההליך המשפטי. מדובר על הליך שאינו פשוט, ודורש המון מאמץ וזמן מבני הזוג הנפרדים. כמו כן, מדובר על הליך בעל הוצאות לא מבוטלות, מה שהופך אותו לחלופה הפחות עדיפה מבין השלושה.

פתיחת תיק גירושין בהסכמה היא הדבר הנכון והמומלץ ביותר תמיד – לשני הצדדים.

בעת שלום – הסכם גירושין בהסכמה

ככל ששני בני הזוג מסכימים על נושאי הליבה שצוינו לעיל, הם חלוקת הרכוש, משמורת ושיעור מזונות, או לפחות על חלקם, סלולה דרך המלך להגעה לאפיק הנוח והפשוט ביותר – הסכם גירושין בהסכמה.

במצב זה, יישבו שני בני הזוג, בליווי עורך דין משותף או עורך של מטעמו של כל אחד מהצדדים, ונסחו באופן מפורט וארוך את תנאי הגירושין והשלושת הנושאים אודותם דובר. ככלל, הסכם זה יהא מחייב, אך למרות יצירת ההסכם המשפטי, שיוצר לכאורה מחויבות כפויה, הסכם גירושין בהסכמה עולה כאפקטיבי ויעיל יותר על פני האפיקים החלופיים.

כלכלי יותר – חשוב על רקע הפגיעה הכלכלית

ככלל, מדובר על אפיק גירושין כלכלי יותר מאשר החלופות שהוצגו לעיל. בעוד הליך משפטי דורש מבני הזוג לשלם לשני עורכי דין בגין מספר לא מבוטל של שעות, וכן אגרות והוצאות משפט, הליך גירושין בהסכמה דורש תשלום לעורך דין אחד, או לכל היותר לשניים, ובגין מספר שעות נמוך בהרבה.

מהיר יותר

כאמור, יצירת ההסכם עצמו אורכת מספר שעות בלבד. עובדה זו, לצד העובדה שאין צורך להידרש ללוח הזמנים של בית המשפט, להליכים פרוצדורליים ובירוקרטיים שונים ודחיות לאור מסמכים שנדרש להמציא ולהציג, הליך גירושין בהסכמה הוא פחות פורמלי, ומשכך, מדובר על הליך מהיר בהרבה.

יציב יותר

בניגוד לתוצאות הליך משפטי, אשר נופל משמיים על הצדדים, ולא פעם מוביל להליכי ערעור והמשך ההליך המשפטי, הסכם גירושין בהסכמה מציג מצב שונה. לאור העובדה שמדובר על הסכם שנוצר על ידי שני הצדדים, העמידה עליו, לאורך זמן, נדמית כדבר יותר ריאלי, ועל כך גם הסטטיסטיקה מעידה.

כתיבת הסכם גירושין – רק על ידי עורך דין מומחה

לפני שנתחיל, נקודה קצרה לעניין גירושין בישראל. דיני המשפחה במדינת ישראל, הם דינים המורכבים משתי מערכות דינים, דין אזרחי ודין דתי. על אף שנושא הגירושין מצוי בסמכותו הבלעדית של הדין הרבני, כלל הנושאים הנלווים, דוגמת מזונות ילדים וחלוקת רכוש, כפופים לשתי מערכות הדין האמורות. משכך, נושא הגירושין הוא נושא משפטי מורכב וסבוך, אשר דורש מקצועיות רבה וניסיון בפתיחת תיק גירושין בהסכמה.

על רקע האמור, עולה הצורך בשכירת שירותיו של עורך דין מקצועי, לו ניסיון וותק רב בעולם הנישואין והגירושין. פרמטר זה, לצד רבים נוספים הכרחיים, יכולים להשפיע רבות על ההסדר הנכתב, ומשכך, על עתידכם בתור בני זוג גרושים. אז מהם הפרמטרים שלאורם נבחר עורך דין לכתיבת הסכם גירושין?

כיצד בוחרים עורך דין לכתיבת ההסכם?

ניסיון

לפני הכל, כפי שצוין לעיל, עולה נושא הניסיון. על פי רוב, ההמלצה היא לבחור בעורך דין אשר מתעסק בתחום דיני המשפחה, ועולם הנישואין והגירושין בפרט, לאורך שנים, תוך בחינת שיעור ההצלחה שלו בתיקים השונים.

לשם עמידה על נקודה זו, מומלץ לבחון תיקים משמעותיים בהם עסק עורך הדין, משך הזמן בו הוא עוסק בתחום, ואף נושאים משיקים בהם עוסק עורך הדין. בין הנושאים האמורים עולים דיני החוזים ודיני הקניין, שכן לצד העובדה שהסכם גירושין הוא חוזה לכל דבר, במסגרתו מחלקים את הנכס החשוב ביותר לבני הזוג (במרבית המקרים), הוא בית המגורים.

רגישות

כאמור לעיל, הליך גירושין הוא אינו הליך פשוט. מדובר על מהלך אשר מוביל לפירוק התא המשפחתי והבית, ולעיתים, יכול להוביל לריבים ולהיעשות מכוער.

משכך, יש לבחור בעורך דין שלצד היותו מקצועי, עומדת לו רגישות במידה מספקת, כך שיוכל להכיל את הסיטואציה, ולתרום לאווירה נעימה וטובה במהלך כריתת הסכם הגירושין.

המלצות

המלצות רלוונטיות לשני הנושאים שנדונו לעיל. ראשית, המלצות יעידו על איכויות עורך הדין לענייני גירושין, שכן על פי תוצאות העבר תוכלו ללמוד מהי מידת המקצועיות של עורך הדין. מעבר לכך, המלצות יכולות להיות רלוונטיות גם לעניין שיעור הרגישות ויחסי האנוש של עורך הדין הנבחר. פתיחת תיק גירושין בהסכמה עושים רק אצל עו"ד גירושין מומלץ.

מרחק גיאוגרפי

לכאורה מדובר על מאפיין שולי, אך בהליך תובעני כמו הליך הגירושין, מקבל פרמטר זה משמעות חשובה למדי. כפי שציינו לא פעם, מדובר על הליך קשה ושאינו פשוט. משכך, עליכם לדאוג שמעבר למועקה שעולה בשל הגירושין, המסגרת שעוטפת את ההליך תהא נוחה ונגישה.

לשם המחשה, דמיינו גרוש אשר חי בדרום הארץ, ובחר להגיע לעורך דין בהרצליה. ניתן להניח כי רק הנסיעות התכופות למשרדו של עורך הדין יביאו למועקה כה גדולה, שהגרוש הטרי יתחרט על הרגע בו בחר בעורך הדין הרחוק, וכנראה גם יחליפו. משכך, יש להקפיד שבמידה ועורך הדין לא מתגורר בקרבת מקום, הוא נגיש לטכנולוגיה ויוכל לתקשר בדרכים חלופיות, דוגמת זום ודומיו.

עורכת דין גירושין – אסתר שלום כבחירה האידאלית

על רקע הפרמטרים שצוינו לעיל, עולה כי עורכת דין גירושין אסתר שלום היא החלופה האידאלית לפתיחת תיק גירושין בהסכמה. לאסתר ניסיון רב בעולם דיני המשפחה בכלל, ודיני הנישואין והגירושין בפרט. כך, תוכלו להגיע לתוצאות אופטימליות עבורכם, בכל אפיק שלא ייבחר, תוך שמירה על יחסי אנוש וליווי מהטובים בתחום.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן