עורכת דין לענייני משפחה

עורכת דין לענייני משפחה – סכסוכים זוגיים

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

בסכסוכים משפחתיים המגיעים לבית המשפט באופן טבעי יש רגישויות רבות. בסכסוכים אחרים אפשר להפריד בין המחלוקת לבין חייהם של הצדדים, בניגוד לתחום של דיני משפחה. מטבע הדברים, המחלוקת קשורה גם לנסיבות משפחתיות שיכולות ללכת אפילו שנים אחורה, ובכך הסכסוך עלול לכלול גם את כל בני המשפחה ולא רק את בעלי הדין. בסופו של יום, משפחה אי אפשר להחליף. לכן בסכסוכים בין בני משפחה יש דגש מיוחד על אלטרנטיבות להליך משפטי, כגון גישור, במיוחד כשהמטרה היא לפתור את המחלוקת בדרך שתאפשר קשר בין הצדדים גם לאחר סגירת המחלוקת.

אם כך, תחומי האחריות של בית משפט לענייני משפחה הם רבים ומגוונים. הם כוללים סמכות לדון בכל סכסוך שהצדדים בו נכללים בהגדרה הרלוונטית בחוק של "בני משפחה". זאת, אפילו אם לסכסוך עצמו אין קשר ישיר לכך שהצדדים בני משפחה. לדוגמה, סכסוך הנוגע לבעלות על קרקעות, שבמקרה שני האנשים הטוענים לבעלות הם בני משפחה. עם זאת, לרוב הסכסוכים המובאים בפני בית המשפט יש קשר הדוק בין הסכסוך והקשר המשפחתי. כאמור, זוהי הפרדה אשר קשה עד בלתי אפשרי לעשות.

במקרים כאלה עדיף להימנע כלל מהגעה לבית המשפט, ולשקול לבוא עם ראש פתוח לאפשרויות אחרות לפתירת הסכסוך. לכן ההמלצה היא להתייעץ עם עורכת דין לענייני משפחה טרם נקיטת צעדים נוספים.

דוגמאות לתחומים מרכזיים של דיני משפחה הם הסכמי ממון, צוואות וירושות, ידועים בציבור וגישור. עו"ד אסתר שלום מתמחה בכל אחד מהנושאים הללו, ומספקת שירות מקצועי תוך התחשבות ורגישות למצב. גם שימת דגש על יחס אישי והשגת מטרות נכללים במה שכדאי לציין אודות אסתר שלום.

הסכם ממון

ברירת המחדל לגבי חלוקת רכוש בעת הגירושין בישראל קבועה בחוק יחסי ממון. בהתאם לחוק, כל אחד מבני הזוג יקבל בגירושים את הרכוש שהחזיק בו טרם הנישואים. ובנוסף לכך כל אחד מבני הזוג יקבל גם מחצית מן הרכוש הנצבר במהלך הנישואין. הסכם ממון מאפשר לזוג לשנות את ברירת המחדל כך שתתאים לצרכים הספציפיים שלהם. מעבר לכך, יש להסכם ממון יתרונות בולטים אחרים. במידה והזוג מחליט להתגרש, הסכם ממון הופך את ההליך לקל יותר. בהליך גירושין יש מחלוקות רבות בין בני הזוג, קיום הסכם ממון מצמצם את המחלוקות במידה מסוימת.

בנוסף, חתימה על הסכם ממון מאפשרת לזוג להיות בראש שקט. כך בני הזוג יכולים להיות בטוחים בכך שלא קיימים אינטרסים כלכליים בנישואים. אם זוג מעוניין בעריכת הסכם ממון טרם הנישואין, יש צורך בחתימה של נוטריון. לעומת זאת, לאחר נישואין יש צורך לאשר הסכם ממון בבית המשפט לענייני משפחה. בשני המקרים רצוי להיעזר בעורך או עורכת דין לענייני משפחה. כמו כן, חשוב לציין שהסכם ממון מתאים לכולם, לא רק לעשירים. ההסכם מתאים למשואים, זוגות טרם נישואין וגם לידועים בציבור.

צוואות וירושות

התחום של צוואות וירושות רחב ביותר וכולל מספר תחומי משנה. קודם כל יש חשיבות מכרעת לפעולת עריכת הצוואה. החוק מכיר בצוואה כמעין חוזה, שבו חשיבות עליונה ללשון ולניסוח. זאת בכדי לכבד את רצונו של עורך הצוואה ולוודא שהצוואה מתקיימת כפי שהתכוון.

בנוסף, על מנת לממש את הצוואה ולחלק את הרכוש בפועל יש צורך בצו קיום צוואה. זהו הליך שעשוי להיות מסובך ועתיר בירוקרטיה. על כך מומלץ להיעזר בשירותיה של עורכת דין לענייני משפחה. זאת בכדי להקל על המשפחה ולמנוע סכסוכים משפטיים שעלולים לצוץ בעקבות קיום הצוואה.

לאחר ההליך של צו קיום צוואה ישנו הליך המאפשר להתנגד לצוואה. אם מישהו חושב שמשהו כאן לא תקין, ניתן לפנות לבית המשפט בבקשת צו התנגדות לצוואה.

ידועים בציבור

כידוע, הסטטוס קוו בישראל מעניק סמכות בלעדית לבתי הדין הדתיים בנוגע לענייני נישואין וגירושים. הפסיקה נתנה סמכות בידי בית משפט לענייני משפחה לדון בהקשרים הכלכליים של נישואין וגירושין. אך העובדה נותרה בעינה שניתן להתחתן או להתגרש רק דרך בית דין דתי. המעמד של ידועים בציבור נועד עבור מי שלא מעוניינים בנישואים דתיים. לחילופין, הוא נועד עבור מי שלא יכולים להינשא בישראל, כמו פסולי חיתון.

המעמד של ידועים בציבור מקנה לזוגות שאינם נשואים את מרבית הזכויות של זוגות נשואים. בכדי להיחשב ידועים בציבור נבחנות הנסיבות בכל מקרה ומקרה, והתנאים יכולים להיות גמישים יותר. כעיקרון, התנאים הם קשר זוגי מחייב, משק בית משותף, וסממנים של חיי זוגיות משותפים. בעבר נדרש פרק זמן מסוים, אך כיום גם זוגיות קצרה תיחשב בסטטוס של ידועים בציבור. גם הדרישה למשק בית משותף התגמשה, וגם זוגות שחיים בבתים נפרדים יכולים לקיים את התנאי. המשמעות של הגמישות בתנאים היא שכדאי לידועים בציבור להיות מיוצגים על ידי עורכת דין מומחית.

גישור

גישור הוא הליך המאפשר לפתור מחלוקות ללא פנייה לבית המשפט. לפיכך, פנייה להליך גישור יכולה לחסוך עוגמת נפש כמו גם כסף וזמן רב לבעלי הדין. תהליך הגישור נועד כאלטרנטיבה לניהול התביעה בבית משפט, ובמטרה לפתור את המחלוקת בהסכמה ובדרכי שלום. דרך פנייה אשר הוסמכה כמגשרת, אפשר להגיע להסכמה בין בני הזוג.

לסיכום, בכל אחד מהתחומים הללו התייעצות עם עורכת דין לענייני משפחה תוביל לשינוי בניהול הסכסוך. שינוי  זה ישפיע על התוצאות של ההליך המשפטי ועל מערכות היחסים בין הצדדים לאחר מכן. עו"ד אסתר שלום היא בעלת שם כאחת מעורכות הדין המובילות בתחום. מסירות, שקיפות, ניסיון ומקצועיות הם רק חלק מהסיבות אודות אסתר שלום שבגינן כדאי לפנות אליה.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

חוק דיני משפחה

חוק דיני משפחה נחשב לענף משפטי שיונק מדין תורה והדין האזרחי, כך שפועלות לאורו מספר ערכאות שיפוט ובהתאם להשתייכות הדתית

קרא עוד »

בדיקת אבהות

בדיקת אבהות נערכת על ידי בדיקת סיווג רקמות (DNA), המאשרת באופן וודאי ואובייקטיבי את היותו של הנבדק אביו של ילד

קרא עוד »

גניבת זרע

גניבת זרע באה לתאר מצב שבו גבר הכניס אישה להיריון כשהוא מניח שיחסי המין שהם מקיימים מוגנים ומנגד האישה שאיתו

קרא עוד »

תביעת אבהות

הוכחת והכחשת אבהות – תביעת אבהות מדוע בדיקה גנטית המוכיחה אבהות דורשת צו בית המשפט? סוגיית תביעת אבהות סבוכה ועלולה

קרא עוד »
דילוג לתוכן