גירושין - מי עוזב את הבית

גירושין – מי עוזב את הבית?

לייעוץ ראשוני
חייגו עכשיו:

052-970-6731

תוכן עניינים

את או אתה נמצאים בהליך גירושין? פעמים רבות מדובר בהליך מורכב רגשית, שהינו בעל השפעות נרחבות ומשמעותיות על אורח חייכם. עשויות להתלוות לו תחושות קשות. על כן, חשוב לעבור את ההליך כאשר בידיכם ידע נרחב ביותר. זה בכדי להפחית את הפגיעה בכם ולשמור על הזכויות שלכם. אחת השאלות המרכזיות, לאור כך שחיי הנישואין הינם לרוב חיים הכוללים מגורים בבית משותף, הינה השאלה " בערבות הגירושין – מי עוזב את הבית"? מהם ההשלכות של כך שאחד הצדדים עזב את הבית?

לצורך שאלה זו, ושאלות רבות אחרות, ישנה חשיבות להסתייעות בעורך דין גירושין. כחלק מכך, קריטי לבחור בעורך דין בעל מומחיות ספציפית בתחום. אחד או אחת שיוכלו לסייע לכם להגיע לתוצאה המשפטית הטובה ביותר. מומחיות זו הינה מנת חלקו של משרד עורכי דין אסתר שלום. אנו יכולים לעמוד לצידכם ולעזור לכם כאשר מטרתנו היא אחת – להגיע לתוצאה הטובה ביותר שתגן על זכויותיכם.

אחד השלבים הראשונים – תביעת הגירושין

במצב בו בני זוג נישואים מחליטים להתגרש, הם מתחילים בהליך הגירושין. תחילתו של ההליך הינה פתיחת תיק גירושין ברבנות. הרבנות הינה בעלת הסמכות הבלעדית לחלקים המרכזיים בהליך – טקס הגירושין וסידור הגט. למרות סמכותה הבלעדית של הרבנות, ניתן לפתוח את תיק הגירושין ולנהל רבים מהחלקים בהליך בערכאה שאינה הערכאה הדתית, דהיינו בית המשפט לענייני משפחה.

החלק המרכזי של הליך הגירושים הינו תביעת הגירושין. במצב זה אחד מבני הזוג מבקש מהשני גט, ואינו צריך לחכות לתגובת הצד השני טרם תביעה זו. כיוון שכאמור הליך הגירושין מוביל לשינוי משמעותי ביותר באורח החיים. זאת במיוחד כאשר יש ילדים בתמונה. בית הדין הרבני, אליו תוגש התביעה, לא יאשר גט ולא יבצע הליך גירושין ככל שלא הוסדרו היבטים אלה.

נוסף לעצם העזיבה של הבית, כחלק מתביעת הגירושין ישנה גם התייחסות להיבטים רבים נוספים. כיצד יחולק הרכוש של הצדדים זה בין זה? האם ישנה השפעה לשאלה אם הרכוש נרכש על ידי אחד מבני הזוג טרם הנישואין לעומת רכוש שנרכש יחדיו? מה קורה כשישנם ילדים, מבחינת הסדרי השהות והראיה? מהי ההשפעה של קיומו של הסכם ממון? ועוד. ריבוי השאלות מוביל כאמור לצורך לקבל תמונה מלאה ככל הניתן, מה שמצריך לרוב התייעצות עם עורך דין בעל מומחיות בתחום.

מהי המשמעות של עזיבת הבית במסגרת הליך הגירושין והאם ניתן להכריח צד לעזוב את הבית

ככלל, כמו גם בעניינים נוספים כגון חלוקת הרכוש וענייני המשמורת, האופציה העדיפה היא הסכמה בין הצדדים בנוגע לשאלה עיקרית בגירושין, מי יעזוב את הבית. חשוב להבהיר, שלמרות שמדובר בשינוי גדול, עזיבת הבית אין משמעותה וויתור על הזכויות שלכם בנכס.

שאלה נלווית לשאלה מי עוזב את הבית הינה השאלה האם ניתן לגרום לצד לעזוב את הבית. כך, פעמים רבות הליך הגירושין הינו הליך קשה ודרמטי, וקיים קושי משמעותי בהישארות תחת קורת גג אחת. במקרה כזה, עולה השאלה מהי הדרך החוקית בה ניתן 'להפריד כוחות'. השאלה הקובעת לעניין זה הינה השאלה האם הדירה שייכת לבני הזוג או שמא היא שייכת לצד שלישי.

במידה והדירה הינה דירה בבעלות של בני הזוג, הם אינם יכולים להכריח זה את האחר לעזוב את הבית. במצב זה, ככל שישנה מחלוקת בשאלה מי יישאר בבית, יש לפנות לערכאה משפטית אשר תסייע בפתרון במחלוקת. עם זאת, במידה והדירה שייכת לצד שלישי, בין אם גורם שאינו קשור למשפחה ובין אם הורי אחד הצדדים, ישנה זכות להגיש תביעה לפינוי מושכר.

כמו כן, ככלל בית המשפט לא יכפה עזיבה של אחד הצדדים את הבית, ככל שלא ניתן פסק דין לפירוק שיתוף ובנוסף לכך אחד הצדדים מסכל את מכירתה של הדירה. במקרים אלה לבית המשפט עומדת האופציה לסלק את מי שמסכל את המכירה, במידה וניתנו התראות הנוגעות בכך. כאשר הנכס נמכר כמובן שהצדדים צריכים לעזוב אותו ולכבד את עסקת המכר במסגרתה הבית נמכר.

גירושין – מי עוזב את הבית , כיצד משתנה המצב כאשר ישנם ילדים המעורבים בתמונה?

במידה ויש לכם ילדים, חוסר הוודאות בנוגע לגירושים בכלל ולחלוקת הדירה בפרט אף מתגבר. כך, גם הקושי של הילדים בעצם עזיבת אחד ההורים את הבית הופך להיות חלק מהמשוואה. אחת האופציות במידה והדירה היא דירה שבבעלות שני בני הזוג הינה מכירה מרצון או באמצעות כונס נכסים לצד ג' כלשהו.

חשוב לציין שבמצב כזה ישנם יתרונות רבים במניעת המצב בו שני הצדדים יעזבו את הבית. זאת, בהינתן כך שזה יאפשר לילדים, שעולם ישתנה מעת זו במידה רבה, להמשיך לגור בסביבה שמוכרת להם.

בנוסף חשוב לציין שלמרות שעזיבת הבית לא תפגע בזכויות בנכס, עשויות להיות לה השלכות כלכליות בנוגע למזונות. במידה והאב עוזב את הבית, האם תוכל להגיש נגדו תביעה למזונות. כאשר לעומת זאת האישה היא מי שעזבה את הבית, ואשר אין לכך סיבה מוצדקת כדוגמת אלימות של בן הזוג כלפיה, ישנה אופציה, לפי ההלכה, לשלול ממנה את זכאותה למזונות.

גירושין מי עוזב את הבית – למה חשוב להתייעץ עם עורך דין במהלך הליך הגירושין?

הליך הגירושין הוא הליך מורכב, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית. פעמים רבות ההליך גורר בצידו קשיים רבים. מדובר בשינוי משמעותי של אורח החיים. על כן, חשוב להגיע אליו, כאמור, מוכנים לכל סיטואציה שעשויה לצוץ.

כיוון שמדובר בהליך כה מורכב, פעמים רבות קשה לפעול בצורה רציונלית. זהו דבר שעלול מאד לפגוע בכם בהמשך. בנוסף, ככל שאין הסכם ממון חלוקת המשאבים נעשית סבוכה ולא מובנת מאליה כלל וכלל.

במשרד עורכי דין אסתר שלום, נוכל להעניק לכם את הסיוע והליווי שיעזרו לכם בסיטואציה סבוכה זו. כאמור, כיוון שתמיד קל יותר כאשר ישנן הסכמות בין הצדדים, במשרדנו לא מאמינים במלחמות מיותרות, וככל שהצד השני מוכן לדבר זו הדרך בה נבחר. ככל שזו לא אופציה – נלחם עבור זכויותיכם, ללא פשרות.

שתפו את המאמר לחברים:
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook

כתבות נוספות בנושא

כינוס נכסים

בהליך גירושין, על מנת למכור נכס מקרקעין משותף של בני זוג, יש לקבל תחילה פסק דין (בהסכמה או שלא בהסכמה)

קרא עוד »

ייפוי כוח מתמשך

אם יש משהו שלמדנו בתקופה האחרונה שהחיים אינם צפויים ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות מורכבות שלא הכרנו. היום יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן